رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از تعطیلی تنها سینمای شهر اسلام آبادغرب در سال ۱۳۸۳، خبر داد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از تعطیلی تنها سینمای شهر اسلام آبادغرب در سال ۱۳۸۳، خبر داد و گفت : از آن سال تاکنون مردم شهرستان اسلام آبادغرب از داشتن سینما محروم بودند و این امر به دغدغه‌ای جدی برای همه ما تبدیل شده بود.

او گفت : در همین راستا تصمیم بر این گرفته شد از فضا‌های فرهنگی موجود به نحو مناسب و کاربردی استفاده شود و برای همین سالن ۱۲۰ نفره مجتمع فرهنگی هنری غدیر به سالن سینما تبدیل شد.

تمری با اشاره به فضای گسترده این مجتمع، گفت: در این مجمتع سالن تخصصی اجرای نمایش داریم و مشکلی در بحث اجرا‌های گروه‌های تئاتر پیش نمی‌آید و باید از این فضا استفاده حداکثری صورت گیرد.

او با اشاره به وجود سه سانس اکران فیلم در این سینما، گفت: تصمیم بر این گرفته شده که مجتمع غدیر مانند گذشته چند منظوره باقی بماند، درهمین راستا زمان اجرای برنامه هر یک از صنوف فرهنگی ارشاد، اکران فیلم لغو شده و برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌شود.

تمری گفت: اگر جلسه بزرگداشت یا عصرشعری بخواهد در سالن مجتمع برگزار شود، سانس اکران فیلم در زمان برگزاری مراسم لغو می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به وجود پنج تا شش سالن دیگر در سطح این شهر، گفت: سالن‌های متعددی در شهر وجود دارد و اینطور نیست که اگر برنامه‌ای در مجتمع غدیر اجرا نشود، مکانی برای برگزاری آن نداشته باشیم.

او گفت: از طرفی برای رفاه حال هنرمندان تمام بلیت‌های این سینما برای هنرمندان عضو صنوف فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیم بها خواهد بود.

تمری هزینه راه اندازی این سینما و تکمیل تجهیزات آن را ۲۲۰ میلیون تومان اعلام و گفت: در حال حاضر ۱۲۰ میلیون تومان برای سیستم پخش دیجیتال این سینما هزینه شده است.

او افزود: قرار است پرده فعلی هم با پرده مناسبت‌تری جایگزین شود که حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

او افزود: تعویض صندلی‌های سالن هم در دستور کار قرار دارد که سرجمع با خرید سیستم صوتی مناسب حدود ۲۲۰ میلیون تومانی می‌شود.

تمری گفت: درحال حاضر سیستم صوتی سینما بصورت اجاره‌ای است و باید سیستم جدید خریداری شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: بعد از ۱۵ سال مردم شهرستان صاحب سینما شدند که این نقطه قوتی برای شهرستان محسوب می‌شود و این قول را می‌دهیم که هیچ یک از برنامه‌های فرهنگی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مختل نخواهد شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او از پیگیری راه اندازی یک پلاتوی بزرگ نمایش در این شهرستان هم خبر داد و افزود: تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه اعتبار گرفته ایم و بزودی کار ساخت این پلاتوی ۱۳۰ نفره در شهرستان آغاز خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

مردم از داشتن سینما محروم بودند

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.