استاندار کرمان مطرح کرد؛

باید تلاش کنیم تا فرهنگ رانندگی بهبود یابد

فدایی گفت: تلفات رانندگی در جاده‌های برون شهری استان کرمان در سال ۹۶ تعداد ۸۶۷ نفر بوده است واین آمار در سال ۹۷ به ۸۳۴ نفر رسیده است که برای کاهش این آمار چاره‌ای جز تغییر فرهنگ رانندگی نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدجواد فدائی استاندار کرمان امروز ۱۳ آبان ماه در جلسه هیات امنای ستاد دیه نمایندگی استان کرمان گفت: بسیاری از افرادی که بدلیل ارتکاب جرائم غیرعمد زندانی شده اند، تقصیری ندارند و گرفتاری آن‌ها به مسائل جامعه بر می‌گردد و جامعه باید برای آزادی آن‌ها کمک کند که ستاد دیه در این زمینه تلاش می‌کند و هر کاری که از عهده ما بربیاید نیز کمک می‌کنیم.

او با اشاره به لزوم شناسایی و پیشگیری از عواملی که موجب گرفتاری افراد می‌شود، اظهار داشت: اگر بتوانیم در کاهش و پیشگیری از برخی عواملی که موجب زندانی شدن افراد در موارد خاص می‌شود، کمک کنیم کار خوبی است.

فدائی تصریح کرد: بخشی از مسائلی از قبیل فرهنگ سازی و پیشگیری در کاهش تصادفات، ناتوانی در بازپرداخت تسهیلات بانکی و ... را با آموزش می‌توان حل کرد.

استاندار کرمان بیان داشت: تغییر فرهنگ رانندگی یکی از موضوعات مهم و ضروری بوده و بخش عمده‌ای از زندانیانی که مرتکب قتل غیرعمد در تصادفات می‌شوند، ناشی از این فرهنگ نامناسب بوده که تغییر این فرهنگ کار سختی است.

فدائی با اشاره به سخت بودن تغییر فرهنگ افراد گفت: باید از ابتدا و در دوران دبستان روی بچه‌ها کار کرد، زیرا تغییر فرهنگ به ویژه در افراد بزرگسال کار پیچیده‌ای است.

او تصریح کرد: تلفات رانندگی در جاده‌های برون شهری استان کرمان در سال ۹۶ تعداد ۸۶۷ نفر بوده است و این آمار در سال ۹۷ به ۸۳۴ نفر رسیده است که برای کاهش این آمار چاره‌ای جز تغییر فرهنگ رانندگی نداریم.

انتهای پیام/ی

لزوم کاهش تلفات رانندگی در استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار