معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : رسیدگی و ساماندهی جوی‌ها و مسیر‌های آبی داخل شهر براساس قانون جزو وظایف شهرداری‌ها است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : رسیدگی و ساماندهی جوی‌ها و مسیر‌های آبی داخل شهر براساس قانون جزو وظایف شهرداری‌ها است، ولی ما ۲ رودخانه قره سو و آبشوران را در راستای کمک به شهرداری به آب منطقه‌ای واگذار کرده ایم.

او گفت : ساماندهی بخش‌های پرخطر آبشوران در نقاطی همانند کنار مسجد بروجردی با اعتبارات آب منطقه‌ای در دست مقاوم سازی بدنه و دیگر امور است.

او افزود: چم بشیر که یکی دیگر از انهار داخل شهری است در حیطه شهرداری است و تاکید کرده ایم که قبل از آغاز بارندگی‌ها باید کار ساماندهی این رودخانه را انجام دهند که ایمن سازی لبه کانال از آن جمله است.

این مسوول گفت: در اطراف رودخانه‌های شهری، ۲ نوع ساخت و ساز دیده می‌شود که یک نوع ساخت و ساز‌های قانونی است که دارای پروانه هستند و نوع دیگر با ساخت و ساز‌های غیرمجاز مواجه می‌شویم چنانچه درآب گرفتگی سال گذشته منطقه کرناچی برخی خانه‌ها در وسط رودخانه احداث شده بودند که فاقد مجوز بودند واراضی آن به دولت تعلق داشت که دستور تخلیه صادر شد و تسهیلاتی در نظر گرفته شد.

سالاری افزود: در چندین سال گذشته در حاشیه چم بشیر شاهد ساخت و ساز‌های غیرمجاز بودیم که یک بخش آن توسط دادگستری تخریب شد و حکم صادر و اجرا شد و برخی هنوز باقی مانده که نمی‌شود شهرداری به آنان ارائه خدمت کند، چون اراضی آن متعلق به دولت است و ساخت و ساز بدون پروانه بوده است.

این مسوول افزود: ولی محلاتی در چم بشیر که با مشکلات شهری مواجه هستند باید توسط شهرداری و شورای شهر از محل درآمد‌ها مورد ساماندهی قرار گیرند .

 

 

انتهای پیام/د

رسیدگی و ساماندهی جوی‌ها و مسیر‌های آبی داخل شهر

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.