مشاور معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور گفت:بیش از ۹۰۰ هزار مددجوی مستعد اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور بیکار هستند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید عبد الوهاب مشاور معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد کشور عصر دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در قانون اساسی و مصوبات شورای انقلاب به مساله بیکاری اشاره شده و هر چه می‌گذرد، نگرانی دلسوزان انقلاب افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در تمامی دولت‌ها توزیع منابع اعتباری صورت گرفته است، اما خروجی مورد نظر تامین اعتبار و تسهیلات به چه میزان بوده؟ که بر آن نقد وارد است.

مشاور معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته اعتبارات ملی به منظور تولید و پردازش اطلاعات در چهار زمینه از قبیل رصد و مدیریت نقدینگی، رصد و مدیریت منابع غیرنقدی، مدیریت مصرف و منابع انسانی و مدیریت و رصد محصولات تولیدی، وارداتی و خدماتی فعال است که اگر از این چهار زیرساخت در کشور به کار گرفته شود، بسیاری از مشکلات از قبیل نقدینگی و مالیات و ... حل می‌شود.

عبد الوهاب اظهار کرد: در سال ۹۵ دو میلیون و ۷۰۰ هزار مخاطب کمیته امداد به عنوان مستعد اشتغال رصد شده اند که اکنون یک میلیون و ۷۹۹ هزار مستعد اشتغال وجود دارد که از این تعداد نزدیک به ۹۶۰ هزار نفر بیکار هستند.

وی گفت: بیش از ۶۰۹ هزار طرح کسب و کار خرد در کشور وجود دارد که باز هم نگران این وضعیت هستیم. انگیزه خدمت به محرومین در کشور بسیار بالا است و در سیل اخیر شاهد همکاری مردم بودیم و باید از این سرمایه اجتماعی درست استفاده کنیم.

عبدالوهاب اظهار کرد: در چند استان باید همانند مجمع خیرین، کانون خیرین کارآفرین و اشتغال به صورت پایلوت ایجاد کنیم تا در برش شهرستان فعال شوند و در استان مرکزی نیز باید این مهم به عنوان سومین استان شکل بگیرد تا بتوان برای اشتغال اقدام کرد.

وی افزود: براساس اساسنامه کانون خیرین کارآفرین و اشتغال کمیته امداد، خیرین باید از شاخصه‌هایی از قبیل بازارشناسی، بازارسازی، حسن سابقه تخصصی و حرفه ای، انصاف و انگیزه خدمت به محرومین و مشارکت پذیری و... برخوردار باشند.

مشاور معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد گفت: علاوه بر افراد تحت پوشش کمیته امداد نهاد‌های دیگری از جمله بهزیستی، بسیج و ... مخاطب کانون خیرین کارآفرین و اشتغال کمیته امداد هستند که اگر آموزش‌های لازم را فراگیرند به اشتغال آن‌ها منجر می‌شود.

انتهای پیام/ف

بیکاری ۹۶۰ هزار مددجوی کمیته امداد در کشور

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.