رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد از آغاز به کار کنفرانس علمی تقویت نظام کنترل و مراقبت بیماری آنفولانزا در یزد خبر داد.

مژگان مینوسپهر رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  از آغاز به کار کنفرانس علمی تقویت نظام کنترل و مراقبت بیماری آنفولانزا در یزد  خبرداد و گفت: در هفته‌های اخیر آنفولانزای فصلی نسبت به موارد مشابه در سال‌های قبل افزایش یافته است.

او افزود: گروه‌های پزشکی شامل پزشکان عمومی و متخصص داخلی و اطفال و گرو‌های بهداشت و مدیران گروه‌های آموزشی دانشکده پزشکی شامل گروه‌های زنان، عفونی و داخلی و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در این کنفرانس حضور دارند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان یزد گفت:  مقابله با طغیان‌های احتمالی، یادآوری رعایت احتیاطات استاندارد در برخورد با بیماران و رعایت احتیاطات استاندارد تنفسی از اهداف برگزاری این کنفرانس است.

 مینوسپهر گفت: یکی از اصول پیشگیری از آنفولانزا واکسن آنفولانزا است که توصیه می‌شود واکسن آنفولانزا دریافت شود به خصوص پرسنل بهداشتی درمانی که در معرض بیماری‌های تنفسی هستند و افرادی که از نظر آنفولانزا در معرض خطر هستند مانند افراد مسن، کودکان زیر ۵ سال، زنان باردار، بیمارانی که بیماری مزمن ریوی و قلبی دارند توصیه می‌شود هرساله واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

انتهای پیام/ی

کنفرانس علمی تقویت نظام کنترل و مراقبت بیماری آنفولانزا در یزد آغاز به کار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.