مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در مرحله تحکیم بستر در دست اجراست.

عملیات فاز ۲ طرح توسعه بندر «شهید بهشتی» چابهار در دست اجراستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: عملیات فاز ۲ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با استحصال ۳۸ هکتار از دریا در مرحله تحکیم بستر در دست اجراست.

او  در بازدید مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از عملیات تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بندر چابهار اظهار داشت: با توجه به ظرفیت پذیرش بخشی از کالا‌های اساسی کشور در بزرگترین بندر اقیانوسی ایران، پیگیری‌های متعددی برای ورود کالا‌های اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی از طریق این اداره کل انجام شد.

او افزود: در پی این پیگیری ها، برگزاری جلسات متعدد، بازدید مقام‌های کشوری و در نهایت ابلاغ وزارت صمت به ۲ شرکت بزرگ دولتی مبنی بر انتقال ۵۰ درصد کالا‌های وارداتی خود از طریق بندر چابهار، از مهرماه امسال شاهد پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در این بندر بودیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این مدت ۶ کشتی حامل کالای اساسی در مجموع با ظرفیت ۳۴۰ هزار تن در این بندر پهلو گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری نیز با نرم مثبتی در حال انجام است.

او ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب تخلیه و بارگیری و به منظور جلوگیری از رسوب کالا و بهره مندی مردم از کالا‌های وارداتی بیش از ۷۰ درصد کالا‌های تخلیه شده، بارگیری و از بندر خارج شده است.

آقایی با اشاره به ظرفیت تخلیه روزانه ۱۲ هزار تن کالا در بندر چابهار و خروج ۲ هزار و ۵۰۰ تن کالای اساسی در روز تصریح کرد: انتقال کالا‌های اساسی از مسیر بندر چابهار باعث کاهش قیمت‌ها و ترافیک کشتی‌های در نوبت انتظار تخلیه در دیگر بنادر جنوبی کشور می‌شود.

انتهای پیام/گ

 طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار