هاشمی رفسنجانی درباره بحران موجود در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوسرانی توضیحاتی داد.

پاینده/خرابی‌ روزانه 300 دستگاه اتوبوس در پایتخت/ مسافرگیری متروی پایتخت با یک سوم ظرفیتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه (۱۴ آبان ماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه در فصل پاییز به دلیل کاهش بارش‌ها آلودگی هوا در پایتخت ایجاد می‌شود، در جمع خبرنگاران گفت: آلودگی هوا مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد می‌کند، از همین‌رو مدیریت شهری مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: استفاده از مترو و اتوبوس به عنوان ناوگان حمل و نقل عمومی می‌تواند تعداد سفر درون شهری را بالا ببرد، از این‌رو تصمیم‌های گرفته شده در این حوزه باید کارا باشند.

هاشمی رفسنجانی افزود: به دلیل کمبود تجهیزات متحرک نمی‌توانیم از ظرفیت کامل مترو استفاده کنیم و می‌توان گفت در حال حاضر با یک سوم ظرفیت در پایتخت این ناوگان مشغول به فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مصوباتی را داشته است، گفت: با وجود این مصوبات بروکراسی موجود بین وزارت صنعت، نفت، راه و شهرسازی در کشور و تحریم‌های موجود اجازه ندادند تا بتوانیم آن را عملیاتی کنیم و از این رو می‌توانیم به قرارداد ۶۳۰ واگنی اشاره کنیم که هنوز عملیاتی نشده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در دولت‌های گذشته در هر دولت نزدیک به ۲ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد، گفت: در این دولت نیز تصمیم بر توسعه ناوگان اتوبوسرانی گرفته شده و در این مسیر تفاهم‌نامه‌هایی نیز امضا شده است که بر اساس آن باید ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس از محل صرفه‌جویی سوخت به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود.


بیشتر بخوانید: خطوط مترو ظرفیت جابجایی ۵ میلیون مسافر را در روز دارد/ تغییر بافت سکونت کار ساده‌ای نیست


هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه می‌توانیم اتوبوسرانی را با ۵۰ درصد ساخت داخل توسعه بخشیم، گفت: بروکراسی‌های موجود در بین وزارتخانه‌ها باعث شده است که نتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم. امروز شاهد هستیم که روزانه نزدیک به ۳۰۰ توقف و خرابی در خطوط اتوبوسرانی ایجاد می‌شود که مردم مجبور می‌شوند اتوبوس را تخلیه کنند و اتوبوسی دیگر آن‌ها را سوار کند که این امر موجب نارضایتی شهروندان شده است.

انتهای پیام/

توضیحات هاشمی درباره بحران موجود در سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سيروس پ
۲۳:۳۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
تاييد و تكميل ميكنم از نظر طول بعله طولانى ترين ولى از نظرعرض ، كم عرض ترين ترمينال دنيا هم هست
Iran (Islamic Republic of)
مسافر منطقه
۱۸:۳۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
طولانى ترين ترمينال اتوبوس هاى شهرى در جهان با تدبير شهردارى تهران ساخته شد. يك ترمينال بجاى ٢ ايستگاه بنام امانيه كه هم مردم ناراضى هستند هم رانندگان اتوبوس و مشكلى را هم كه ميخواستند حل كنند حل نشد
آخرین اخبار