رسانه‌های سعودی با مداخله آشکار در جنبش‌های مردمی لبنان و عراق، به دروغ‌سازی، شایعه‌پراکنی و تحریف گفتمان حقوقی مطالبه‌جویانه متوسل می‌شوند.

رسانه‌های سعودی بر طبل تفرقه در عراق و لبنان می‌کوبندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی مرآت الجزیره در مقاله‌ای نوشت: از زمانی که جنبش‌های مردمی در عراق و لبنان آغاز شد رسانه‌های سعودی و پشت سر آن‌ها صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها به تشدید ناآرامی‌ها کمک کردند تا گفتمان حقوقی مطالبه‌جویانه را به گفتمان دو دستگی و فتنه تبدیل کنند.

علت این اقدام آنان نیز واضح و آشکار است. علت خسارت سنگینی است که محور مقاومت به رهبری ایران بر آن‌ها وارد کرد و علاوه بر این پیروزی‌هایی است که نیروهای یمنی در میدان به دست آورده‌اند.

این رسانه‌ها که بر طبل تفرقه می‌کوبند به معنی نادیده گرفتن همه پیمان‌های فعالیت رسانه‌ای در تعامل با دو جنبش مردمی از طریق دروغ سازی، شایعه پراکنی و تحریف گفتمان‌هایی که خواستار تعقل و گفت‌وگو هستند امری است که به امنیت ملی، اجتماعی و اقتصادی دو ملت آسیب می‌رساند. تنها هدف از (خرج کردن) پول‌های سعودی مقابله با طرح‌های مقاومت، مبارزه و جلب نظر بوق‌های تبلیغاتی بی مقداری  است که در خدمت بلند‌پروازی‌های محمد بن سلمان جنایتکار جنگی در می‌آیند.

بیشتر بخوانید: تلاش شبکه سعودی العربیه برای گرم نگهداشتن تنور اغتشاشات در عراق

سلطه عربستان سعودی بر فضای رسانه عربی بر کسی پوشیده نیست که با حوادث به گونه‌ای برخورد می‌کند که در خدمت سیاست‌ها و طرح‌هایش قرار داشته باشد. این برنامه‌ها از جنگ تحمیلی بر سوریه گرفته تا محاصره یمن و پس از آن بازارگرمی برای معامله قرن و اخیرا قیام‌های مردمی که در لبنان و عراق آغاز شد، شامل می‌شود.

در سایه کوتاهی طرف‌های ذ‌ی‌ربط و گوش دادن آن‌ها به فشار‌های سفارت عربستان سعودی و فقدان بازخواست و نظارت، این رسانه‌ها گفتمان ملی عقلانی را تحریف می‌کنند و گفتمان فتنه، تهدید، ارعاب، تحریک و تنفر را در پیش می‌گیرند.

بنابراین باید هوشیار بود و دستان پنهانی که سعی در ایجاد تنش و هرج و مرج دارند، قطع کرد. امید به آگاهی ملت‌های لبنان و عراق باقی می‌ماند که خون‌های پاکی را تقدیم کردند و فداکاری‌های عظیمی برای مقابله با طرح تکفیری تفرقه‌انداز از خود نشان دادند و برای عوعوی رسانه‌ای سعودی ذره‌ای اهمیت قائل نیستند و میدان داخلی خود را به دژی تبدیل می‌کنند و بر ثبات و صلح داخلی و حمایت از سران ملی مسئول خود اصرار می‌ورزند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، لبنان ، عراق ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار