جلسه بررسی وضعیت بیماری‌های دامی و پرندگان در استان مرکزی صبح امروز برگزار شد.

بررسی وضعیت بیماری‌های دامی و پرندگان در استان مرکزی /استان مرکزی عاری از آنفولانزای فوق حاد پرندگانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه بررسی وضعیت بیماری‌های آنفلونزای فوق حاد پرندگان، تب برفکی و مشمه در استان مرکزی با حضور اعضا و ادارات مربروطه در سالن جلسات استانداری مرکزی در اراک برگزار شد.

استان مرکزی عاری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان

غیاثی مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی در این جلسه گفت تاکنون موردی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است و بیماری تب برفکی در واحد‌های دامداری به چشم می‌خورد که برای مبارزه با آن اقدام می‌شود.

غیاثی افزود: در رابطه با بیماری مشمشه که در تک سم‌ها از جمله اسب و الاغ رایج است اخیرا چند نمونه از استان‌های همجوار وارد استان شده که جای نگرانی نیست و معدوم‌سازی شده اند.

او اضافه کرد: به کسانی که اسب نگهداری می‌کنند توصیه می‌شود برای آزمایش تیتر خون از اسب با با هیئت سوارکاری و دامپزشکی هماهنگی شود تا از سالم بودن اسب‌ها اطمینان حاصل نمایند و از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی تصریح کرد: هر ۴۵ روز یکبار این ستاد تشکیل می‌شود و وضعیت این بیماری‌ها در واحد‌های دامداری و حیات وحش بررسی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.