مدیر کل راهداری حمل و نقل و جاده‌ای استان کرمان گفت: ۱۵ سامانه ثبت تخلف جدید درمحور کرمان- بافت، رابر با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید علی حاج سیدعلیخانی، مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت:۱۵ سامانه ثبت تخلف جدید درمحور کرمان- بافت، رابر با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور نصب شدکه از این تعداد، ۱۰ سامانه در محور کرمان – بافت و ۵ سامانه در محور رابر – جیرفت نصب شده است.

او افزود: انجام این طرح شش ماه طول کشید واین سامانه دو نوع تخلف سرعت لحظه‌ای غیر مجاز و میانگین سرعت غیر مجاز را ثبت می‌کند لذا دوربین‌های منصوبه قادرخواهند بود با محاسبه سرعت در نقاط خاص و در طول مقاطعی از راه‌ها و ارسال اطلاعات ماخوذه به پاسگاه‌های پلیس راه و همچنین مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل، علاوه براعمال قانون رانندگان خاطی، اطلاعات ترافیکی ارزشمندی را در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار دهند.

حاج سید علیخانی افزود:برخی رانندگان فقط هنگام نزدیک شدن به دوربین، سرعت خود را کاهش داده و به سرعت مجاز می‌رسانند در حالیکه بایستی به این امر مهم توجه داشته باشند که محور‌های مجهز به سامانه‌های ثبت تخلف، میانگین سرعت خودرو را در حدفاصل بین دو دوربین محاسبه می‌شود و عدد میانگین سرعت طی شده را به مرکز ارسال و قبض جریمه پلیس براساس سرعت متوسط صادر می شود.

او تصریح کرد: امکانات و مزایای این سامانه شامل توانایی اعمال قانون و صـــــدور برگ جریمه به صورت همزمان، توانایی تشخیص کلیه پلاک‌ها اعم از شخصی، عمومی و ...، توانایی کنترل سرعت در طول مسیر و سرعت نقطه ای، امکان تشخیص پلاک خودرو به صورت خودکار، امکان اعلام هشدار در زمان بروز خرابی، امکان ارسال و ثبت تصویر از محل در زمان سرقت یا بروز حادثه، امکان شناسایی خودرو‌های تحـــت تعقیب، معرفی خودرو‌های با تعداد تخلفات زیاد به صورت خودکار، امکان تغییر محدودیت سرعت در شب و روز به صورت خودکار و... است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد:آمار تخلف سرعت غیر مجاز قبل و بعد از راه اندازی این سامانه‌ها حاکی از کاهش قابل توجه این تخلفات رانندگی است که انتظار می‌رود با راه اندازی سامانه‌های یادشده و توسعه آن در شبکه راه‌های استان همزمان با کاهش تصادفات شاهد کاهش تلفات انسانی ناشی از آن باشیم.

انتهای پیام/ی

امکان تغییر محدودیت سرعت در شب و روز به صورت خودکار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار