قره‌شیخلو گفت:وفای به عهد از اموری بوده است که به آن توجه کرده‌ایم و به برکت قرآن، سازمان دارالقرآن کریم ریالی بدهکاری ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان دارالقرآن کشور حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت:ظرفیت‌های بسیار عظیمی را در عرصه فعالیت‌ها و مفاهیم قرآنی در کشور داریم؛محور تبلیغات اسلامی باید بر پایه قرآن باشد. ما هر جایی که به بلوغ رسیده‌ایم با نگاه قرآنی بوده است و استقامت خود را به برکت قرآن به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه هر کار تبلیغی که در کشور حاکم می‌شود باید بر محور قرآن باشد، گفت: در این مراسم از خدمات آقای قره‌شیخلو تشکر می‌کنم و به آقای اخوان صباغ اعلام می‌کنم که تمام جامعه قرآنی پشتیبان شما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی بیان کرد: در مسیر گام دوم انقلاب باید محکم‌تر از قبل در عرصه فعالیت‌های قرآنی گام برداریم. گام دوم انقلاب به این معناست که گام اول به ثبات رسیده است. در این مسیر سعی کردیم هیأت امنا از حضور خانم‌ها در عرصه قرآن بهره‌مند شوند و البته قرار است فعالیت حوزه‌های علمیه در عرصه مفاهیم قرآنی بیشتر از گذشته باشد. از سایر جریان‌های قرآنی نیز که در کشور وجود دارد، بهره خواهیم برد.

به دنبال انحصار طلبی نبودیم

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر جامعه تمایل قرآنی دارند، اما باید جامعه قرآنی توسعه پیدا کند و نگاه و تجلی به این کلام الهی گسترش یابد. ما نمی‌خواهیم چیزی از سازمان دارالقرآن کم کنیم بلکه می‌خواهیم به توان آن اضافه کنیم.

قره‌شیخلو رئیس سابق سازمان دارالقرآن گفت: از تمام کسانی که در این سال‌ها در سازمان دارالقرآن حضور داشته اند، تشکر می‌کنیم، ما تلاش کرده‌ایم در این چند سال براساس تکالیف و برنامه‌هایی که بر عهده سازمان بوده وظایف خود را انجام دهیم. در این مدت به دنبال انحصارطلبی نبوده‌ایم بلکه قانون‌مدار بوده و صادقانه با مخاطب و مدیران رفتار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: وفای به عهد از اموری بوده است که به آن توجه کرده‌ایم و به برکت قرآن، سازمان دارالقرآن کریم ریالی بدهکاری ندارد.

معلمان قرآن کیفیت ۸۰ درصدی دارند

قره شیخلو بیان کرد: اگر قرار است در عرصه قرآن فعالیتی داشته باشیم باید بر محور کیفیت باشد چرا که گاهی دچار آمارزدگی می‌شویم. اگر در طول این چند سال معلمان قرآنی تربیت کرده‌ایم همه از کیفیت ۸۰ درصدی برخوردار هستند.

وی توضیح داد: رعایت انضباط و شفاف‌سازی از مواردی بود که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اما به خاطر چالش‌هایی که در کشور وجود دارد، نیازمند ساختار مناسب هستیم. در این مسیر نیاز به نیرو‌های متعهد در کشور داریم که در عرصه مفاهیم و فعالیت‌های قرآنی حرکت کنند.

حجت السلام اخوان صباغ رئیس جدید سازمان دارالقرآن کریم گفت: ما امروز سر سفره نظامی هستیم که به برکت قرآن فعالیت خود را آغاز کرده است. زندگی قرآنی سبک زندگی قرآنی و تربیت قرآنی بخشی از راهکار‌هایی است که در کنار پرداختن به ظواهر و زیبایی باید به مفاهیم قرآن نیز توجه ویژه‌ داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم به مقصد برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: سازمان دارالقرآن به عنوان باسابقه‌ترین نهاد قرآنی کشور در ترویج قرآن محسوب می‌شود. مهمترین رسالت سازمان تبلیغات در سه محور تحول‌آفرینی، به روز رسانی و نوآوری خلاصه می‌شود ومهمترین فعالیت‌های قرآنی در توسعه فرهنگ قرآنی انس با قرآن و رفتار و عمل قرآنی خلاصه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قرآن ، دارالقرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار