سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: امروز آتش نشانان ایستگاه‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان مانور اطفاءحریق و امداد نجات در بازار تاریخی شهر کرمان اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا میرزایی ،سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان درباره سناریوی این مانور گفت: تعداد شیر‌های هیدرانت بسیاری در محدوده بازار جانمایی شده است که لازم بود در مانوری از سلامت و کارکرد این شیر‌ها مطمئن شده و همچنین آتش نشانان نیز بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن از آن استفاده کنند.

میرزایی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی کرمان مانور‌های بسیاری را در این محدوده انجام خواهد داد، گفت: این مانور یکی از بزرگترین مانور‌هایی بود که تا به حال در بازار تاریخی و سنتی کرمان انجام شده است، یکی از اهداف این عملیات این بود که دیگر ایستگاه‌هایی که در این محدوده فعالیت نمی‌کنند هم با این محدوده آشنا شوند چرا که انجام عملیات در محدوده‌های فرسوده با بافت عادی شهر تفاوت‌هایی دارد.

او گفت:  با برگزاری این مانور می توان ارزیابی کرد که آیا در زمان بحران می‌توان از منابع آبی خارج از بازار استفاده کرد یا خیر؟، برای دستیابی به این هدف نیز صبح امروز آتش نشانان اقدام به لوله کشی موقت کرده و آب مورد نیاز جهت اطفاء حریق به نقاط مورد نظر هدایت شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان اینکه این مانور به خوبی برگزار شد گفت: طی انجام این عملیات نقاط قوت وضعف برای امدادرسانی به بازار کرمان در حوادث ارزیابی شد و قصد داریم تمهیدات لازم را برای تقویت امدادرسانی به این محدوده در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ی

بازار کرمان ایمن تر می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار