ایجاد ۱۱۶۰ فرصت شغلی جدید برای مددجویان اردبیلی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: یک هزار و ۱۶۰ نفر از مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت‌های لازم شغلی و دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۶۰ فرصت شغلی جدید در هفت ماهه نخست سال‌جاری برای مددجویان تحت حمایت ایجاد شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکار‌های توانمندسازی خانوار تحت حمایت ایجاد اشتغال پایدار برای آن‌ها است که در این زمینه با یاری بانک‌های عامل و برگزاری دوره‌های آموزش فنی و تخصصی درصدد دستیابی به آن هستیم.

او با اعلام اینکه بیش از ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در هفت ماهه نخست سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت پرداخت شد تا طرح‌های مورد نظر خود را به اجرا درآورند، بیان کرد: بانک‌های عامل بر اساس اعتمادی که به خانوار تحت حمایت دارند تسهیلات اشتغال‌زایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و نقش بسزایی را در توانمندسازی مددجویان ایفا می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل جزو خوش حساب‌ترین مشتریان بانک‌های عامل محسوب می‌شوند، افزود: مددجویان اردبیلی دارای کمترین معوقات بانکی هستند که این امر موجب اعتماد بانک‌های عامل شده و زمینه همکاری‌های گسترده‌تر را فراهم کرده است.

دشتی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده‌اند، گفت: از این طریق ۶۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت وارد بازار کار شدند تا بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.

او با اشاره به اینکه ۱۸۵ نفر از مددجویان نیز با دریافت سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از صندوق امداد ولایت به چرخه تولید راه یافته‌اند، بیان کرد: از خیران و نیکوکاران خواستاریم با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت بیش از پیش کمیته امداد استان اردبیل را در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر یاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۳۴۰ فرصت شغلی در قالب اشتغال پایدار روستایی در مناطق محروم استان اردبیل ایجاد شده است، افزود: سه میلیارد تومان تسهیلات خودکفایی نیز به مددجویان ساکن در روستا‌ها و مناطق محروم استان اختصاص یافت تا علاوه بر رونق تولید، به توسعه و پیشرفت این مناطق نیز کمک کنند.

دشتی با اشاره به اینکه تصویب ۶۰ طرح «راهبران شغلی» در سال‌جاری از دیگر اقدامات این نهاد برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت است، گفت: به دنبال افزایش طرح‌های «راهبران شغلی» هستیم تا با بهره‌گیری از آن گام‌های موثرتری به منظور استقلال اقتصادی مددجویان اردبیلی برداشته شود.

او با بیان اینکه طرح «راهبران شغلی» برای اثربخشی هر چه بیشتر فرصت‌های شغلی اجرا می‌شود، افزود: با به کارگیری ایده‌های برتر و تصویب طرح‌های «راهبران شغلی» خواهیم توانست شاهد توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر جامعه باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت نیز در هفت ماهه نخست سال‌جاری با حضور در کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند، بیان کرد: فرصت بسیار مناسبی است که صاحبان مشاغل با به کارگماری مددجویان آموزش دیده به توانمندی اقشار آسیب‌پذیر جامعه کمک کنند.

دشتی با اعلام اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، گفت: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

ایجاد ۳۴۰ فرصت شغلی در قالب اشتغال پایدار روستایی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.