اختصاص بیش از ۷۸ میلیارد ریال اعتبار توازن استانی به سروستان

فرماندار سروستان با بیان اینکه ۷۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار توازن استانی به این شهرستان تخصیص داده شده اشت، گفت: امسال اعتبار توازن ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن پورزارعی در جلسه کمیته برنامه ریزی برای توزیع اعتبارات توازن استانی، گفت: امسال میزان اعتبار مصوب که از محل توازن استانی برای شهرستان سروستان درنظر گرفته شده بالغ بر ۷۸ میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال است که در دو محل پروژه‌های شروع شده از محل توازن و شاخص زیر میانگین توزیع می‌شود.

او افزود: این اعتبار جز ۱۴ ردیف ۵۵۰ هزار اعتبارات متوازن، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور است که در مقایسه با سال گذشته امسال این اعتبار استانی برای شهرستان سروستان ۲۱ درصد رشد داشته است.

پورزارعی تاکید کرد: البته با توجه به اینکه میزان اعتبار تخصیصی نفت و گاز به سروستان کم است لذا تلاش کردیم که در سایر اعتبارات همچون توازن و ارزش افزوده جبران شود که تاکنون این اعتبار با ۳۰ درصد تخصیص برای سروستان مصوب شده که امید است این میزان تخصیص افزایش داشته باشد.

او با اشاره به این که وضعیت این شهرستان و میزان اعتبارات تخصیصی آن به مسئولان استانی گوشزد شده است، بیان کرد: بار‌ها این موضوع را مطرح کرده ایم که همه شهرستان‌ها در اعتبارات مثل هم دیده شوند، شهرستانی که چهل سال است محروم بوده تاکنون برخوردار شده و شهرستانی که برخوردار بوده به دلیل عدم اعتبار محروم شده است و این وضعیت باید اصلاح شود.

فرماندار سروستان خطاب به روسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز، تصریح کرد: به این اعتبارات چشم نداشته باشید و بسنده نکنید بلکه تلاش کنید از اعتبارات و امکانات در اختیار مدیران کل استانی نیز به شهرستان اختصاص یابد.

گفتنی است اعتبار توازن استانی امسال در فصل‌های مختلف و بین دستگاه‌های اجرایی آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل، آبفا شهری و روستایی، شهرداری‌ها، امور عشایر، بنیاد مسکن، علوم پزشکی، فرهنگ و ارشاد، اوقاف، ورزش و جوانان و صدا وسیما توزیع شد.

همچنین از محل تبصره ۱۹ اختصاصی پروژه‌های نیمه تمام قابل واگذاری به بخش خصوصی نیز بالغ بر ۱۱ میلیاردو ۴۳۰ میلیون ریال اعتبار به سروستان اختصاص یافته است.
انتهای پیام/م

رشد ۲۱ درصدی اعتبار توازنی استانی سروستان

برچسب ها: فرمانداری ، نفت و گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار