معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: حادثه نشتی در بخشی از خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوب با بستن خروجی های سکو به طور کامل مهار شده و علت حادثه درحال بررسی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس امروز (سه‌شنبه ۱۴آبان)، خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی دچار نشتی شد که با انجام اقدامات کنترلی بر روی سکو، نشتی این خط به طور کامل مهار شد.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس گفت: این خط لوله در دی سال ۹۷ دچار پارگی شده بود که بلافاصله علت یابی و برنامه ریزی تعمیر آن آغاز شد و در نهایت ۲۳ مهر امسال تعمیر خط پایان یافت.

یحیی رشیدی افزود: این خط از ۵ آبان امسال با فشار نرمال در مدار قرار گرفت اما امروز دوباره در فاصله حدود دو کیلومتری از محل حادثه قبلی دچار نشتی شد.

او ادامه داد: علت حادثه نشتی بعد از بررسی لوله در کف دریا مشخص و برنامه تعمیر احتمالی آن ارائه خواهد شد.

معاون عملیات و پشتیبانی شرکت نفت و گاز پارس عنوان کرد: اکنون خروجی های سکو بسته شده و با افت کامل فشار گاز، نشتی به طور کامل مهار شده است.

رشیدی گفت: فردا (چهارشنبه ۱۵ آبان ماه) با اعزام تیم های غواصی به محل، میزان خسارت مشخص و براساس آن برنامه تعمیر ارائه می شود.

فاز‌های ١٥ و ١٦ پارس جنوبی دی سال ۹۴ به منظور تولید روزانه ٥٦,٦ میلیون مترمکعب گاز طبیعی، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی،٤٠٠ تن گوگرد و تولید سالانه ١.٠٥ میلیون تن گاز مایع LPG (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان برای تامین خوراک واحد‌های پتروشیمی به بهره‌برداری رسید.

این فاز‌ها دو سکوی حفاری (هرکدام شامل ١١ حلقه چاه) و دو رشته خط لوله ٣٢ اینچ دریایی انتقال گاز به طول تقریبی ١١٥ کیلومتر و دو خط لوله ٤,٥ اینچی انتقال محلول گلایکول به طول تقریبی ١١٥ کیلومتر، دارند.

انتهای پیام/ک

مهار نشتی خط لوله فاز ۱۶ پارس جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.