نهاد‌های امنیتی آمریکا مدعی شدند روسیه، چین و ایران در تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور هستند.

ادعای نهاد‌های امنیتی آمریکا مبنی بر تلاش چین، روسیه و ایران برای دخالت در انتخابات این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، روسای هفت نهاد دولتی و امنیتی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند کشور‌های روسیه، چین و ایران سعی خواهند کرد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تاریخ ۳ نوامبر سال ۲۰۲۰ مداخله کنند.

روسای نهاد‌های وابسته به دادگستری، دفاعی، اطلاعاتی و سایر بخش‌های اجرای قانون در آمریکا بامداد امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای ادعا کردند روسیه، چین، ایران و دیگر کشور‌های مخالف آمریکا همه سعی خود را خواهند کرد تا در روند رای گیری دخالت کنند و یا بر گزینه‌های ارجح رای دهندگان تاثیر بگذارند.

آن‌ها در این بیانیه مدعی شدند کشور‌های متخاصم ممکن است کمپین‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنند و از این طریق هم اطلاعات نادرست را به رای دهندگان تزریق کنند و هم زیرساخت‌های ثبت آرا را هدف قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر نفوذ در زیرساخت‌های انتخاباتی یا نقص آن‌ها مشاهده نشده است که به مخالفان ما اجازه دهد در رای گیری مداخله کنند یا تعداد آرا را تغییر دهند یا امکان شمارش آرا را تضعیف کنند و ما همچنان به تلاش خود ادامه خواهیم داد. ما بر هرچیزی که انتخابات آمریکا را تهدید کند، نظارت داریم.

دو سال پیش، رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیق درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تحقیق کرد؛ اتهامی که مسکو آن را رد کرد. طبق نتایج تحقیقات، مولر ادعای دخالت روسیه را تأیید کرد. با این حال، هیچ مدرکی مبنی بر تبانی بین ترامپ و روسیه یافت نشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، آمریکا ، روسیه ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار