منابع آگاه گفتند دهلی‌نو به دنبال آن است تا تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ را از روسیه که قرار بود در اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شود، تسریع کند.

هند خواستار تحویل سریعتر اس-۴۰۰ از روسیه استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دهلی‌نو از مسکو خواسته برنامه تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به این کشور را که قرار بود از ۲۰۲۰ آغاز شود تسریع کند.

روزنامه تایمز هند امروز نوشت: در آستانه نوزدهمین نشست کمیسیون بین دولتی هند و روسیه که از امروز در مسکو آغاز می‌شود، دهلی‌نو از روسیه خواسته تحویل سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ زمین به هوا که پیش از این قرار بود از اکتبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۳ انجام پذیرد را تسریع کند. منابعی که خواستند نامشان فاش نشود با اعلام این خبر به تایمز گفتند «مرحله نخستین تحویل که شامل ۱۵% می‌شد به دلیل مشکلات پرداختی چندین ماه به تاخیر افتاده است».

هرچند مسکو متعهد شده تا از برنامه تحویل توافق‌شده پیروی کند، بنا به گفته منابع آگاه در جلسه امروزِ مقامات دو کشور در مسکو موضوع تسریع تحویل سامانه در صدر مذاکرات قرار خواهد گرفت. این منابع همچنین اظهار داشتند در اکتبر ۲۰۱۸، قراردادی به ارزش ۵.۴۳ میلیارد دلار برای خرید پنج سامانه اس-۴۰۰ میان مسکو و دهلی‌نو امضا شد.

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند، در صدر هیئتی متشکل از ۵۰ بازرگان هندی امروز به مسکو رفته تا با همتای روس خود، سرگئی شویگو در خصوص کلیه همکاری‌های دوجانبه نظامی و فنی میان دو کشور گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار