رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، از تولید ۶ قلم داروی جدید در این دانشگاه خبر داد و گفت : این تعداد دارو در مرکز رشد دانشگاه تولید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : مجوز تولید ۲ دارو صادر شده که ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌توانیم برای کل کشور این دارو‌ها را تولید و به خودکفایی کشور و جلوگیری از واردات این دارو‌ها کمک کنیم.

او گفت : همچنین در حال اخذ مجوز‌های تولید چهار قلم داروی دیگر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اهمیت و نقش دارو در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: دارو سلاح پزشکان در درمان بیماری است و حتی پروسه جراحی هم وابسته به آن است.

مرادی افزود: گردش بالایی در حوزه دارو در جهان وجود دارد و به بیش از یک تریلیون دلار می‌رسد.

او افزود: نیاز به داروی جدید باتوجه به شکل گیری بیماری‌های نوپدید موجب به راه افتادن تحقیقات متنوع، طولانی مدت و پرهزینه در این حوزه شده است.

رئیس شانزدهمین همایش علوم داروی ایران در کرمانشاه گفت: اهمیت دارو به گونه‌ای است که موجب فشار قدرت‌ها و تلاش برای جلوگیری از ورود آن به کشور شده است.

او افزود: اکنون در کشور با تولید بیش از ۹۰ درصد از دارو‌های اصلی در ۱۶۰ کارخانه کشور نیاز اساسی به دارو مرتفع شده است.

 او،گفت: کشور ما هم اکنون بیش از ۱۵۰ میلیون صادرات در حوزه دارو دارد.

او افزود: در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اکنون ۲ رشته ارشد نانوتکنولوژی و PhD فارماکولوژی تدریس می‌شود و ۲ مرکز تحقیقات علوم تحقیقاتی در حوزه دارو داریم و سومین مرکز هم بزودی پذیرش خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مقالات متعددی با ایمپکت بالا در دانشکده داروسازی چاپ شده و کرمانشاه قطب غذا و داروی غرب کشور و پذیرای آزمایشگاه مرجع منطقه است.

 

 

انتهای پیام/د

مجوز تولید ۲ دارو صادر شد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.