۱۳ طرح شهر خلاق فرهنگ و هنر از چهارمحال و بختیاری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در اولین دوره کارگاه آموزشی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر از ارسال ۱۳ طرح شهر خلاق فرهنگ و هنر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

او افزود: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طرح «شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر» را با لحاظ اهمیت نگاه آینده محور و آمایشی در جهت توسعه عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی و تقویت و کاربردی سازی زیرساخت‌های فرهنگی و هنری موجود و حمایت از طرح‌های خلاقانه برآمده در بستر محلی و بومی به اجرا گذاشته است.

فرجی اضافه کرد: گام نخست این مسیر، شناسایی داشته ها، ظرفیت‌های انسانی، فرهنگی، هنری و طبیعی در مناطق مختلف کشور است و هر شهر بر مبنای گزارش‌هایی که ارائه می‌دهد و برنامه‌هایی که تدوین می‌کند، مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و به عضویت یک شبکه خلاق فرهنگ و هنر در می‌آید.

او با اشاره به اینکه اعضای شبکه شهر‌های خلاق، در اولویت دریافت مجموعه‌ای از خدمات، تسهیلات و اعتبارات و منابع قرار می‌گیرند تا زیرساخت‌های لازم را توسعه داده و برنامه‌های معرفی شده را اجرا کنند ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها تابعه، شهرداری‌های سطح استان و انجمن‌های فرهنگی و هنری ۱۳ طرح شهر خلاق فرهنگ و هنر را به وزارت متبوع ارسال کرده است.

فرجی گفت: در این خصوص، کارگاه آموزشی شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهت اجرایی نمودن طرح‌های تأیید شده برگزار و با استقبال ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌های سطح استان مواجه شد.

انتهای پیام/ف

۱۳ طرح شهر خلاق فرهنگ و هنر به وزارت ارشاد ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار