رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در ۴۸ ساعت گذشته وزش باد در زابل با اوج خود رسید و بیشینه سرعت باد ۹۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

بادی با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت زابل را درنوردیدمحمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وزش باد به نسبت شدید که از روز دوشنبه گذشته در شمال استان آغاز شد، در ۴۸ ساعت گذشته با اوج خود رسید و بیشینه سرعت باد ۹۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شد.

او افزود:هم اکنون قدری از سرعت وزش باد در شمال استان کاسته شده و سرعت لحظه‌ای آن ۲۹ کیلومتر بر ساعت است.

او  ادامه داد: در این مدت در زهک نیز بیشینه سرعت وزش باد به ۱۸ متر بر ثانیه معادل ۶۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد با شدت کمتر نوار شرقی و مرز غربی استان را نیز فرا گرفت به طوریکه بیشینه سرعت وزش باد در مهرستان و خاش به ترتیب ۶۱ و ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

دیانتی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی امروز نیز وزش باد در شمال، نوار شرقی و مرز غربی استان ادامه دارد، اما سرعت وزش باد از شدت کمتری برخوردار است.

او  در بخش دیگری به کاهش دمای هوا در استان اشاره کرد و افزود: روند کاهش دما که از دو روز گذشته در استان آغاز شده، امروز به اوج خود رسید و دمای هوا در ۱۷ شهر روند کاهشی به خود گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش دما با میزان ۱۲ درجه سلسیوس در شهر نصرت آباد روی داد و پس از آن زاهدان، خاش و ایرانشهر نیز بین ۱۱ تا ۱۰ درجه کاهش دما داشته اند.

انتهای پیام/ع

وزش باد در سیستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.