آیین تجدید عهد سربازی با امام زمان (عج) با حضور ۶ هزار تن از نیرو‌های مسلح قم روز پنجشنبه به مناسبت نهم ربیع الاول سالروز به امامت رسیدن امام عصر (عج) درمسجد مقدس جمکران قم برگزار شد که با جلوه‌هایی همراه بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،امسال همایش بزرگ عهد سربازی امام زمان (عج) با شعار «۶ هزار نفر به نیابت از ۶ هزار شهید قم» در ساعت هشت صبح با مشارکت ۱۰۰ گروهان ۶۰ نفره نظامی و سخنرانی سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در این آیین که یگان‌هایی از ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قشر‌های مختلف بسیج مستضعفین، نیرو‌های هلال احمر، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم، فرماندهان ارشد نظامی، مسئولان استانی و همچنین نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

این صبحگاه مزین به پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس بود که رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و همچنین یگان‌های مستقر در صحن امام مهدی (عج) مسجد مقدس جمکران به این دو شهید ادای احترام کردند و همچنین سرلشکر باقری در ابتدای این مراسم از نیرو‌های مستقر در میدان سان دید.

تمام یگان‌های حاضر درمسجد جمکران پرچم‌هایی با شعار «لبیک یا مهدی» در دست داشتند و ندای «العجل... العجل» برای تعجیل در فرج آن منتقل سر دادند که شکوه خاصی به مراسم بخشیده بود ضمن اینکه درمقابل هریگان، پلاکاردی مزین به نام یکی از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم قم نصب شده‌بود.

زائران و مجاورانی از سراسر کشور که خود را از شب گذشته و صبح امروز به مسجد مقدس جمکران رسانده بودند، با سردادن شعار «لبیک یا مهدی» بار دیگر عهد و پیمان خود را با حضرت، ولی عصر (عج) تجدید نمودند.

در این آیین پس از ادای احترام به مقام شهدای انقلاب اسلامی، پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی و همچنین پرچم گنبد مسجد مقدس جمکران همزمان با نواختن سرود مقدس کشور، در این مسجد مقدس برافراشته شد.

جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه، خادمان مسجد مقدس جمکران و سایر اماکن متبرکه هم در این آیین حضور داشتند و با امام زمان (عج) تجدید پیمان کردند و از درگاه الهی، تعجیل در فرج آخرین ذخیره عالم بشریت را دعا نمودند.

حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت درکنار نوجوانان بسیجی و کودکانی که به همراه مربیان خود در این آیین شرکت کرده بودند، شکوه خاصی از اوج همبستگی ایرانیان در نسل‌های مختلف را برای دفاع از سرزمین خود به نمایش گذاشت.

همچنین در این آیین نیرو‌های مسلح حاضر در مسجد مقدس جمکران با قرائت عهدنامه، پیمان سربازی خود با امام زمان (عج) را تجدید کردند. در این عهد نامه آمده است: «نهم ربیع الاول امیدبخش برای مستضعفان عالم است چرا که در این روز منجی عالم بشریت به امامت رسیده که با تعیین حکومت اسلام واقعی، عدالت الهی را در سراسر زمین گسترده می‌کند. نیرو‌های مسلح در این میدان به نیابت از ۶ هزار شهید استان قم بار دیگر عهد و پیمان خود را با امام زمان (عج) و نائب بر حق ایشان، حضرت آیت الله خامنه‌ای تجدید می‌کنیم».

گرداندن پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) درمیان یگان‌های حاضر درصحن مسجد مقدس جمکران توسط خادمان آستان قدس رضوی و همچنین حضور خادمانی از اعتاب مقدس حرم حضرت معصومه (س) و امامزاده عبدالعظیم حسنی از دیگر جلوه‌های این مراسم بود که فضای معنوی خاصی را ایجاد کرد.

مداحی در مدح بقیت الله الاعظم (عج) توسط مداح اهل بیت (ع) و همچنین اجرای برنامه توسط گروه سرود نوجوانان نسیم رحمت از جمله جلوه‌های خاص این مراسم بود که به اجرای سرود‌های انقلابی پرداختند.

نهم ربیع الاول امسال یکهزار و صد و هشتاد و یکمین سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) است.

انتهای پیام/ح

جلوه‌هایی از آیین تجدید عهد سربازی امام زمان (عج) درقم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار