رئیس اداره بیماری‌های منتقل از دام به انسان وزارت بهداشت از آخرین موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو خبر داد.

ابتلای ۱۱۷نفر از مردم به بیماری تب کریمه / کاهش فعالیت حشره کنه با سرد شدن هواامیری رئیس اداره بیماری‌های منتقل از دام به انسان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:با سرد شدن هوا خوشبختانه میزان ابتلای افراد و شیوع بیماری تب کریمه کنگو کاهش پیدا می‌کند و این موضوع بیشتر به دلیل فعالیت کم حشره‌ کنه با شیوع فصل سرما است.

او ادامه داد: میزان شیوع بیماری تب کریمه کنگو با شروع فصل گرما افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر بر اساس آخرین گزارش‌های ارسال شده به وزارت بهداشت تعداد ۱۱۷ نفر در سراسر کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند و متأسفانه از این تعداد ۱۱ نفر به دلیل بروز بیماری تب کریمه کنگو و رعایت نکردن مسائل بهداشتی جان خود را از دست داده‌اند.

سیستان و بلوچستان بیشترین آمار تب کریمه کنگو

امیری تأکید کرد: متأسفانه استان سیستان و بلوچستان بیشترین آمار را در زمینه ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو داشته است و وزارت بهداشت در زمینه ارتقای آگاهی اقدامات خوبی را انجام داده است.

رئیس اداره بیماری‌های منتقل از دام به انسان وزارت بهداشت بیان کرد: بیماری هاری و حیوان گزیدگی همچنان در بین مردم شیوع دارد در این عارضه ارتباطی با فصل گرم یا سرد سال ندارد.

او گفت: بیماری سالک معمولا در فصل گرم شیوع پیدا می‌کند اما علائم و عوارض این بیماری با تأخیر بروز نمود پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: تب کریمه کنگو؛ بیماری خطرناک که پس از مرگ هم اطرافیان بیمار را تهدید می‌کند


امیری یادآوری کرد: بیماری سیاه‌زخم بیشتر در فصل‌های گرم سال بروز پیدا می‌کند و همه این موارد با رعایت مسائل بهداشت فردی  یا حتی جمعی و توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت قابل پیشگیری است.

انتهای پیام /

آخرین جزئیات از بروز بیماری تب کریمه کنگو در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار