«فیونا هیل» کارشناس بلندپایه سابق کاخ‌سفید در امور روسیه اعلام کرد بعد از موافقت وی با حضور در جلسات کنگره آمریکا برای استیضاح (ترامپ)، تهدیدات علیه او به اوج خود رسیده است.

مقام سابق کاخ‌سفید تهدید به مرگ شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «فیونا هیل» کارشناس بلندپایه سابق کاخ سفید در امور روسیه اعلام کرد پس از موافقتش با شهادت دادن در جلسات استیضاح (ترامپ) در کنگره، آزار و اذیت وی به اوج رسیده است.

این روزنامه در گزارشی نوشت: فیونا هیل گفت در معرض آزار و اذیت و تهدید و ارعاب قرار گرفته و حتی تهدید به مرگ شده است. وی گفت این آزار و اذیت‌ها بعد از موافقت با حضور در جلسات کنگره برای استیضاح (ترامپ) به اوج خود رسیده است.

فیونا هیل در اظهاراتش در کنگره که متن کامل آن روز جمعه منتشر شد، از فضای ترس حاکم بین کارکنان دولت سخن گفت. وی تصریح کرد ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین، در معرض تلاش گسترده‌ای قرار گرفت که هدف آن، تخریب وجهه وی و در نهایت برکناری از سمتش در کی‌یف بود، چرا که وی مانعی برای بعضی از صاحبان منافع فاسد بود. یووانوویچ ماه مه به دستور ترامپ از اوکراین فراخوانده شد. ترامپ بیست و پنجم ژوئیه در گفت‌وگو با ولوودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، یووانوویچ را ”خبری بد“ توصیف و پیش بینی کرد ”او وضعیت ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد. “ یووانویچ در اظهارات خود (در کنگره) گفته است با این سخنان احساس تهدید کرد.

فیونا هیل که ماه ژوئیه استعفا کرد گفت فکر می‌کند زن بودن یووانویچ و اینکه با وجود زن بودن سمتی بلندپایه داشت هم در این حملات مؤثر بود. وی گفت: ”معمولاً نمی‌بینیم زنان برجسته زیادی این سمت‌ها را داشته باشند. او بلندپایه‌ترین دیپلمات زن است.“

در پی افشای جزئیاتی درباره درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. به دنبال افشای این موضوع، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار