فناوران ایرانی با استفاده از فناوری نانو موفق به تولید جداول بتنی مقاوم در برابر خمش شده اند.

ساخت بتن های خمشی با استفاده از فناوری نانوبه گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با استفاده از نانوسیلیس موفق به تولید جداول بتنی مقاوم در برابر خمش شده است که طول عمری تقریبا ۲ برابر بیشتر از جدول‌های بتنی رایج دارند. نانوذرات مورد استفاده در این جدول‌ها نیز تولید یک شرکت ایرانی است.

این شرکت دانش بنیان موفق به تولید جدول بتنی مقاوم در برابر خمش حاوی نانوذرات شده است. این شرکت پیش از این بتن فوق سبک با مقاومت فشاری بالا را با کمک فناوری‌نانو تولید و به بازار عرضه کرده بود.

در این محصول جدید از فناوری مشابه برای تولید جدول بتنی مقاوم در برابر خمش استفاده شده است جدول‌هایی که به دلیل داشتن نانوذرات نسبت به جدول‌های رایج مقاومت به خمش ۲۰ تا ۳۰ درصد بالاتر دارند. در واقع نکته اصلی در این پروژه همین افزایش مقاومت به خمش در محصول است. البته نانوذرات موجب افزایش ۱٫۵ تا ۲ برابری دوام و طول عمر جدول نیز می‌شوند.


بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر روغن موتور با فناوری نانو


خواص این جداول را وجود نانوذرات و بهینه‌سازی ریزساختار‌های بتن می‌داند. کارایی و خواص بتن تا حد زیادی به مقدار و ابعاد زیر ساختار‌های به‌کار رفته درآن بستگی دارد. ذرات در ابعاد نانو خصوصیات فیزیکی و شیمیایی متفاوت و منحصربه‌فردی را در این بتن‌ها ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

تولید جداول بتنی مقاوم در برابر خمش در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.