مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این استان ۲۴۰ هزار دانش آموز دارد که به همه آنان در المپیاد‌ ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت خواهند کرد.

همه دانش آموزان بوشهری در المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت می‌کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای مانند دیگر نقاط کشور در استان بوشهر نیز آغاز شده است.

علیمراد کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: براساس دستور العمل وزارت آموزش و پرورش، باید ۱۲۰ هزار دانش آموز استان در المپیاد‌ ورزشی درون مدرسه‌ای شرکت می‌کردند، اما طبق برنامه ریزی صورت گرفته، همه ۲۴۰ هزار دانش آموز استان در این رقابت ورزشی شرکت خواهند کرد.

او افزود: حدود ۴۰۰ دبیر درس تربیت بدنی، معاونان پرورشی و تربیت بدنی مدارس استان و همچنین آموزگاران دوره دیده طوری برنامه ریزی شده‌اند تا هیچ مدرسه‌ای در زمینه مربی ورزش مشکلی نداشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای به نشاط و سلامت دانش آموزان کمک می‌کند، بیان کرد: این رویداد باید در همه مدارس با شکوه برگزار شود.

کرمی گفت: دانش آموزان علاوه بر سواد دانشی باید به سواد حرکتی (مدیریت بدن در موقعیت های چالش انگیز حركتی و آمادگی جسمانی) نیز دست یابند که همه فعالیت‌های ورزشی از جمله ورزش صبحگاهی، حیاط پویا، المپیاد و جشنواره‌های ورزشی که در مدارس انجام می‌شود باید دانش آموزان را به سواد حرکتی برساند.

او عنوان کرد: همه دست اندرکاران آموزش و پرورش تلاش دارند تا با ارائه برنامه مناسب، علاوه بر آموزش و پرورش دانش آموزان، سلامت جسمی و روحی آن‌ها را نیز مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/ک

المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در بوشهر در حال برگزاری است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.