بیش از ۱۶۰۰۰ هزار اصله درخت در محوطه اداره های البرز وجود دارد که به شیوه مطلوبی نگهداری نمی‌شود.

پیمان بضاعتی پور، رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، با بیان این که کل فضای سبزی که در سطح شهر وجود دارد شامل؛ پارک‌ها، بلوارها و... ۲۱۸۵ هکتار است، گفت: دغدغه ی اصلی سیما، منظر و فضای سبز کرج بیش از سه هزار هکتار فضای سبز و بیش از شانزده هزار اصله درختی ‌است که در اختیار سایر نهادها و سازمان ها و در محوطه آن ها است اما باوجود این‌که قانون وظیفه نگهداری آن را برعهده ما گذاشته، نظارت مطلوبی بر آن نداریم و امیدوار هستیم با پیگیری های مقام محترم قضایی همه ی ارگان ها در این خصوص ملزم به همکاری با ما شوند.

او با اشاره به این که وظیفه ی حفظ و نگهداری درختان معابر عمومی و یا املاک خصوصی طبق قانون با شهرداری است، افزود: قطع و آسیب رساندن به درختان معابر عمومی به مراتب ضمانت اجرایی قانونی شدید‌‌تری را به دنبال دارد، به‌طور مثال اگر جریمه قطع درختان املاک خصوصی ۲۰ میلیون تومان باشد، جریمه قطع درختان معابر عمومی ۵۰ میلیون تومان همراه با حد و... است.

بضاعتی پور با بیان این که کمیسیون ماده هفت شهرداری متشکل از یک عضو شورا، رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهرداری و کارشناس منتخب شهردار است، گفت: اگر درختان یک ملک بخشی از ۶۰ درصد بنا را اشغال کرده باشد، پرونده ساخت به کمیسیون هفت شهرداری ارجاع داده می‌شود که در این‌صورت صدور مجوز قطع درختان یا درصورت امکان جا به جایی آن به محلی دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/د.خ

فضای سبز شهر کرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.