حجت الاسلام جباری گفت: به مناسبت بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران نشست کتاب خوان با حضور فعالان فرهنگی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حجت‌الاسلام عطاء الله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: هدف نشست کتاب خوان علاوه بر تأکید بر نقش مطالعه بر کیفیت و کمیت امور بیانگر این مطلب است که ترویج کتاب و کتاب‌خوانی وظیفه همگانی است و تنها بر عهده یک نهاد و سازمان خاصی نیست، اما کتابخانه‌ها با توجه به ماهیت کاری خود این ظرفیت و خدمات را برای عموم فراهم ساخته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بیان کرد: نشست کتاب‌خوان به همراه ورود مسئولان و مدیران استان نشان از احساس تکلیف و دغدغه این حوزه است چرا که بیشتر آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های اجتماعی و ناهنجاری اخلاقی از ناآگاهی و عدم مطالعه است و با توجه به اهمیت کتاب خواندن و مطالعه آن تأثیر مهمی بر هویت ملی و علمی ما دارد و تثبیت کننده فعالیت‌های آگاهانه هر دولت و ملتی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام جباری افزود: نشست کتاب خوان با حضور و مشارکت برخی از اساتید، هنرمندان و مسئولان استانی برگزار می‌شود و فرصت خوبی را برای تشویق و ترغیب مردم به سمت مطالعه فراهم می‌کند.

او با اشاره به دو رویداد مهم فرهنگی روز علامه طباطبایی و روز کتاب و کتاب‌خوانی گفت: بزرگداشت روز علامه طباطبایی و روز کتاب و کتاب‌خوانی فرصتی برای اهمیت دادن به بحث کتاب و کتاب‌خوانی و پیمانی دوباره با کتاب و هم نشینی با یار مهربان است و امسال از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود.

 نشست کتاب‌خوان ویژه فرهیختگان عصر دوشنبه ۲۰ آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ و ۳۰ دقیقه در محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با حضور مسئولان و اهالی فرهنگ و قلم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

 فرصتی برای آشتی با یار مهربان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار