مجری پرورش شتر کشور، برند سازی و بازار یابی را یکی از مقوله ها‌ی مهم در عرصه توسعه پرورش شتر دانست.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،علیان مجری پرورش شتر کشور در دوره آموزشی یک روزه توسعه، پرورش و تکمیل زنجیره شتر در سربیشه با بیان اینکه خراسان جنوبی دومین استان کشور از لحاظ تعداد شتر است، گفت: این استان در صنعت پرورش شتر در مرحله سنتی است که باید شترداران برای توسعه سیستم‌های نوین این ظرفیت اقدام کنند.

او همچنینن مزیت اقتصادی پایین به علت کم کاری در این حوزه و استفاده از سیستم‌های سنتی پرورش را از دلایل کم شدن جمعیت شتر عنوان کرد و خواستار تمرکز شترداران بر روی شیر شتر شد.

جوادی بایگی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه هم با بیان اینکه ۱۶۵ هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان وجود دارد بر تولید ارزان قیمت علوفه شتر تأکید کرد و گفت: تولید خارشتر به عنوان یک علوفه ارزان قیمت به صورت طبیعی در سطح شهرستان وجود دارد.

اعطای نشدن تسهیلات، بالابودن نرخ نهاده‌ها و علوفه شتر، ساماندهی واردات و جلوگیری از قاچاق شتر به داخل کشور، سهمیه پایین علوفه، جابجایی و حمل و نقل شتر، اعطای مجوز چرای شتر در مراتع، قیمت گذاری مناسب گوشت شتر از مشکلات و خواسته‌های شترداران در این جلسه بیان شد.

انتهای پیام/ک

برندسازی مهمترین اولویت در توسعه صنعت شترداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.