معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشت آزادگان گفت: ترویج فرهنگ دوستی با کتاب نیاز همیشگی یک جامعه است و باید به آن توجه جدی شود.

عباس پورعاطف معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به دیدار رئیس و کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ دوستی با کتاب نیاز همیشگی جامعه به ویژه جوانان و قشر تحصیل کرده محسوب می‌شود.

او افزود: باید با برنامه ریزی که در این خصوص صورت می‌پذیرد زمینه را برای پیوند بیشتر تمامی افراد جامعه با کتاب فراهم آورد و این فرهنگ که مصون بخش جامعه در برابر تهاجمات گوناگون فرهنگ‌های بیگانه و یا بی ریشه است ترویج کرد.

پورعاطف بیان داشت: تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت روز افزون آن، انکار ناپذیر است و نمی‌توان توسعه و رشد همه جانبه جامعه را بدون در نظر گرفتن مطالعه و کتاب مورد بحث و نظر قرار داد و از این جهت کتاب و کتابخوانی از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی است که ترویج آن در جامعه ضروری است که بحمد الله آمار از ازدیاد کتابخوانی در کشور خبر می‌دهد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی، در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی‌های عمومی جامعه نقش بسزایی دارند به تعبیری، عزم این نهاد، کمک به بالندگی و شکوفایی استعداد‌های فردی، به منظور غنای فرهنگ جامعه می‌باشد و کتابخوان‌ها را انسان‌هایی دانا و هوشمند که بسیار از دیگران دارای علم و ذکاوت هستند معرفی کرد.

انتهای پیام/گ

لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.