مهم‌ترین حوادث امروز بیستم آبان ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کاهش ۷ درصدی سرقت‌ها و افزایش ۵ درصدی کشف سرقت در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مهم‌ترین حوادث امروز بیستم آبان ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کاهش ۷ درصدی سرقت‌ها و افزایش ۵ درصدی کشف سرقت در ایلام

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان از کاهش ۷ درصدی سرقت‌ها و افزایش ۵ درصدی کشف سرقت و ۲۲ درصدی دستگیری سارق در ۸ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه خبر داد.

سرهنگ حمیدفتاحی با اشاره به اجرای طرح‌های مختلف انتظامی توسط پلیس‌های تخصصی و کوپ در استان در راستای پیشگیری از سرقت، اظهار داشت: در ۸ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۲ درصدی دستگیری سارقان و افزایش ۵ درصدی کشفیات سرقت وکاهش ۷ درصدی سرقت‌ها را شاهد هستیم.

این مقام انتظامی افزود: در ۸ ماهه سال ۹۸ تماس‌های مردمی نسبت به مدت مشابه سال قبل در بحث عملیاتی و حضور ماموران ۱۶ درصد افزایش داشته است که در مجموع شاهد افزایش ۱۵ درصدی تماس‌های مردمی بوده ایم.

معاون عملیات استان گفت: هدف اصلی مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ جلب رضایت شهروندان بوده که با پیگیری‌های متناوب جهت حضور به موقع و رصد بازخورد گشت در صحنه و با سعه صدر و حفظ اسرار مخاطبین تلاش می‌کنیم.

کشف پارچه قاچاق خارجی در دهلران

جانشین انتظامی شهرستان دهلران از کشف ۲۹ طاقه پارچه قاچاق خارجی در دهلران خبر داد.

سرهنگ سید مختار باویر اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی عین خوش هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، به یکدستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آنرا متوقف کردند.

او افزود:در بازرسی از این خودرو ۲۹ توپ پارچه قاچاق خارجی زنانه و ۱۵۰ طاقه شال و روسری کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان دهلران با اشاره به اینکه خودروی حامل محموله قاچاق روانه پارکینگ شده ادامه داد: در این راستا یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ باویر با بیان اینکه ارزش ریالی این محموله قاچاق، توسط کارشناسان بیش از ۷۰۰ میلیون ریال تعیین شده گفت: متهم این کالا‌های فاقد مجوز قانونی را از جنوب کشور بارگیری و قصد انتقال آن‌ها را به داخل استان داشته است.

چهار باب مغازه در دهلران دچار آتش سوزی شد

شهردار دهلران گفت:چهار باب مغازه در بازارچه میوه و تره بار شهر دهلران بر اثر اتصال برق دچار آتش‌سوزی شد.

عیسی رضایی شهردار دهلران گفت: این مغازه‌ها در بازارچه میوه و تره بار شهر دهلران ساعت ۳ بامداد امروز دوشنبه ۲۰ آبانماه دچار آتش‌سوزی شدند.

او یادآور شد: با اعزام نیرو‌های آتش‌نشانی بلافاصله در لحظه وقوع حادثه، آتش مهار شد و از گسترش آن به مناطق دیگر جلوگیری شد.

رضایی اظهار کرد: میزان خسارت وارد شده در اثر این آتش‌سوزی در دست بررسی است.

به گفته وی در این بازارچه ۱۰۰ غرفه عرضه میوه و تره بار وجود دارد.

دستگیری سارق مغازه های قطعات موبايل و کامپيوتری در ایوان

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: سارق مغازه های موبايل فروشي و قطعات کامپيوتری در حین فرار و در مسیر یکی از شهرستان های همجوار دستگیر شد.

سرهنگ سعید عالی پور اظهار داشت:در پی وقوع چند فقره سرقت منازل، مغازه موبايل فروشي و قطعات کامپيوتر در سطح شهرستان و ارجاع پرونده سرقت ها به پليس آگاهی موضوع بصورت ویژه در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.

او افزود:با بررسی نحوه انجام سرقت ها مشخص شد در تمامي صحنه ها درب مغازه ها و منزل بدون تخريب و با استفاده از کليد باز شده بود و ضمن بررسي دوربين هاي مدار بسته يکي از مغازه ها مالباخته مشخص شد سرقت توسط احدي از سارقان سابقه دار انجام شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد:در این راستا اکيپ ويژه اي از کارآگاهان پليس آگاهي با بهره گيري از منابع خبري به صورت ويژه و شبانه روزي به رصد متهم پرداخته و پس از يک هفته تلاش شبانه روزي مشخص شد متهم با عزیمت به یکی از شهرستان های همجوار قصد فرار به استان های مرکزی را دارد که کارآگاهان پليس آگاهي ضمن هماهنگي با مقام محترم قضائي به تعقيب وي پرداخته و در مسیر با متوقف کردن خودرو او را دستگير و به پليس آگاهي دلالت دادند.

سرهنگ عالی پور تصریح کرد: متهم در تحقيقات اولیه به سرقت 6 فقره مغازه موبايل فروشي و قطعات کامپيوتر و منزل معترف و عنوان داشته تمامي سرقت ها را به تنهايي و با استفاده از شاه کليد انجام داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت:پس از بازسازي صحنه هاي سرقت متهم به همراه پرونده جهت مطالبه به حق مردم به دادسرا معرفي و با قرار قانوني مناسب روانه زندان شد.


کشف بیش از یک کیلوگرم مواد مخدر در ایلام

جانشین انتظامی شهرستان ایلام از کشف یک کیلو و ۲۶۰ گرم مواد مخدر خبر داد .

سرهنگ قدرت حیدری زاد اظهار داشت: پس از کسب اطلاع از فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در یکی از محله‌های شهر ایلام موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ قرار گرفت.

او ادامه داد:پس از چند روز کار اطلاعاتی و رصد پلیسی با اشراف کامل محل فعالیت فرد قاچاقچی شناسی و تحت کنترل قرار گرفت.

سرهنگ حیدری زاد تصریح کرد: پس از کسب مجوز از مراجع قضایی در بازرسی از منزل قاچاقچی بیش از یک کیلو ۲۶۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

او با اشاره به اینکه در این راستا یک نفر دستگیر شده است خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

جانشین انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه پلیس با تلاش و جدیت در راستای برقراری نظم و امنیت و برخورد با هنجارشکنان با تمام توان و امکانات پای کار است گفت: شهروندان توصیه ها و هشدارهای پلیسی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده افراد مشکوک از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.