رشد ۱۱۸ درصدی ارزش صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی

ارزش کالای صادر شده از گمرکات آذربایجان شرقی در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۸ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اورنگی ناظر گمرکات آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: در هفت ماهه گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی هم ۲۷ درصد افزایش داشته است.

او عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان را در این مدت چدن آهن و فولاد، مواد پلاستیکی، سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی، میوه، مس، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای و فرآورده‌های غلات عنوان کرد و افزود: ۸۰ درصد کالا‌های صادراتی از گمرکات استان به کشور‌های ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان و چین بوده است.

دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی آذربایجان شرقی همچنین گفت: در هفت ماهه امسال بیش از ۳۱۱ هزار تن به ارزش افزون بر ۷۰۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

او ادامه داد: این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و دلاری به ترتیب ۷۴ و ۳۵ درصد افزایش داشته است.

او گفت: بیش از ۷۰ درصد کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل توتون و تنباکو، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، گوشت و احشای خوراکی، کاغذ و مقوا، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن آهن و فولاد، کاکائو و فرآورده‌های آن، خمیر چوب، چوب و اشیاء چوبی و ماشین آلات و دستگاه‌های برقی بوده است.

اورنگی اضافه کرد: بیش از نیمی از این کالا‌ها از کشور‌های ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، چین وگرجستان وارد شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی درآمد‌های وصولی گمرکات استان در هفت ماهه گذشته را افزون برسه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

 

انتهای پیام/ش

ارزش صادرات کالا از گمرکات آذربایجان شرقی ۱۱۸ درصد رشد داشته است

برچسب ها: گمرک ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.