فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از کشاورزان و دامداران خواست تا از شخم زدن، ایجاد شیار و ورود دام غیرمجاز در اراضی ملی و مراتع خوداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  حبیب یار بزی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: با شروع فصل زراعی جدید شخم زنی مراتع در شهرستان‌های گنبد، کلاله، آق قلا و مراوتپه در حال انجام است و در همین فصل فرصتی برای شخم زدن و ایجاد شیار در اراضی ملی و مراتع، بستر برای کشت غیرقانونی غلات فراهم می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با غیرقاونی دانستن این اقدامات، گفت: ۷۴ نفر از نیرو‌های قرقبان در آماده باش کامل بوده و با گشت زنی‌های شبانه روزی با متخلفان احتمالی در این حوزه برخورد می‌کنند.

او یاد آورشد: حوزه هایی، چون مراوتپه، گیلداغ، گنبد حوزه مرکزی حاجی قوچان و کلاله یلدی بدراق جزو مناطقی است که شخم و شیار در آن زیاد انجام می‌شود.

یار بزی افزود: برخی افراد سودجو هرساله درفصل کشت اقدام به شخم زدن و ایجاد شیار در اراضی ملی می‌کنند که با آنان برابر قوانین برخورد می‌شود.

او تاکید کرد: برای حفظ اراضی ملی و مراتع نیاز است کشاورزان و دامداران منطقه با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته یار بزی افراد می‌توانند برای اطلاع رسانی هرگونه شخم و شیار و ورود دام غیر مجاز به مرتع با شماره ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

استان گلستان دارای ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع است.
 
انتهای پیام/ن
 
 
 
 

با متصرفان اراضی ملی برخورد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.