معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان از بررسی مشکلات قضایی ۵۲ واحد تولیدی با هدف تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا اعظمی صبح امروز در یک نشست خبری با حضو خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی در راستای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی به لحاظ مسائل حقوقی ورود کرده‌ایم.

بررسی مشکلات قضایی ۵۲ واحد تولیدی در کردستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان اظهار کرد: تعداد ۵۲ پرونده طی این ۱۰ جلسه بررسی و ۳۲ مصوبه تصویب شده و در حال حاضر نیز ۱۵ پرونده در سامانه حامی وجود دارد که به زودی وارد فرایند بررسی خواهند شد.

اعظمی افزود: نباید اجازه دهیم که اگر اجرائیه‌ای بابت بدهکاری مالک یک واحد تولیدی صادر می‌شود، موجب بسته شدن واحد تولیدی شود.

رفع مشکلات قضایی ۳۲ واحد تولیدی

معاون اجتماعی و پیشکیری از وقوع جرم دادگستری کردستان تصریح کرد: در این راستا در سال ۹۷ با وجود اینکه دبیرخانه در ۶ ماهه دوم راه‌اندازی شد توانستیم ۳۲ مورد از مشکلات واحد‌های تولیدی را حل کنیم.

اعظمی از برگزاری ۱۰ جلسه از ابتدای امسال تاکنون در برای رفع مشکلات قضایی واحد‌های تولیدی خبر داد و گفت: به همین منظور سامانه «حامی» و واحد‌های تولیدی دارای مشکلات قضایی دارند می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

او تصریح کرد: در قالب جلساتی با حضور دستگاه‌های متولی و خود صاحبان تولید مشکلات قضایی واحد‌های تولیدی بررسی و مشکل آن‌ها را حل می‌کنیم برخی واحد‌هایی که تعطیل شده بودند توانستیم از توقف کامل بیرون و به مدار تولید بازگردند.

ساماندهی گمرک باشماق مریوان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان ادامه داد: ساماندهی وضعیت نابسامان گمرک مرزی باشماق یکی از اقدامات خوب دستگاه قضا در استان در حوزه اقتصاد مقاومتی است که این موضوع در حال حاضر هم دنبال می‌شود.

اعظمی اضافه کرد: در بحث راه‌ها در زمینه ایمن‌سازی در حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با همکاری متولیان امر اقدامات خوبی انجام گرفته است.

او افزود: احداث کمربندی فضای سبز در سنندج با هدف حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تصرفات غیرمجاز و توسعه فضای سبز فضای سبز از اقدامات خوبی است که بخشی از این کار انجام شده و کار کماکان ادامه دارد اراضی که مربوط به این حوزه است از راه و شهرسازی به شهرداری منتقل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان اظهار کرد: در حوزه بازرسی و نظارت در زمینه حقوق شهروندی ساماندهی پارکینگ‌های محل توقیف وسایل نقلیه انجام شده و قرار است تا پایان سال پارکنیگ‌ها ساماندهی و وسایل نقلیه که سال‌ها به دلیل فرسودگی و یا عدم صدور حکم همچنان در پارکینگ‌ها باقیمانده مانده، تعیین تکلیف شوند.

اعظمی یادآور شد: از موقعی که کار را شروع کردیم دستگاه‌های متولی هم به بهترین شیوه جلو آمده و در این راستا برخی از شهرستان‌ها پیشتاز هستند که البته در کنار این موضوع بحث استانداردسازی پارکینگ‌ها را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

او از اجرای طرح ارتقای مجازات‌های جایگزین حبس با هدف کاهش زندانیان خبر داد و گفت: در این راستا مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از دست‌بند‌های الکترونیکی و ... مقدمات کار فراهم شده است و جلساتی با ارگان‌هایی که باید پذیرای این افراد باشند برگزار شده است.

راه‌اندازی سامانه «تصمیم» در کردستان

او اضافه کرد: در کردستان سامانه تصمیم برای مشاوره زوج های جوانی که قصد جدایی دارند راه‌اندازی شده است که زیرساخت‌های آن فراهم شد این کار با کمک سازمان بهزیستی آماده کلیدخوردن در استان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان خاطرنشان کرد: به کمک حوزه دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و دفاتر ثبت ازدواج مراکز مشاوره قبل از ازدواج در حال راه‌اندازی و ساماندهی است.

اعظمی اضافه کرد: مراکز مشاوره قبل از طلاق در حال حاضر در سطح استان فعال شده و خدمات لازم را در این حوزه به متقاضیان ارائه می‌کند.

او همچنین گفت: در صدد هستیم در حوزه کاهش خشونت در جلسه شورای پیشگیری استان تکالیفی برای برخی ارگان‌ها تعریف شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان تصریح کرد: پیشگیری از خشونت که بیشترین درصد پرونده‌های قضایی را در استان به خود اختصاص داده نیاز به کار فرهنگی هستیم.

ارتقای اقدامات پیشگیرانه در حوزه کاهش خشونت

اعظمی گفت: نقش آموزش و پرورش با توجه به گستردگی دایره فعالیت و مخاطبین می‌تواند در بحث کنترل و کاهش خشم در سطح استان تاثیرگذار باشد.

او تصریح کرد: این آمار در زمینه خشونت در شأن استان فرهنگی کردستان نیست و باید اقدامات فرهنگی و آموزش در این حوزه انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: پروژه «نماد» از کار‌های خوبی است که در ۱۲ مدرسه در سال گذشته در سطح استان اجرا شده و امسال نیز در تمام مدارس کامیاران در حال اجرا است.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.