مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از اجرای طرح بازیافت صد درصدی پسماند‌های سرباره فولادی برای اولین بار در استان یزد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  نیره پورملائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: به منظور کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در جهت مدیریت اصولی پسماند‌های صنعتی فولادی، یکی از صنایع فولادی مستقر در این استان توانست کلیه سرباره‌های فولادی کوره‌های القایی خود را با همکاری یکی از پیمانکاران استان و بارعایت ملاحظات زیست محیطی به روش فنی دفع نماید.

او افزود: این واحد فولادی که از سال ۱۳۹۷ به مرحله بهره برداری رسیده است، میزان ۳۰ درصد ازحجم کل سرباره‌ها به خط تولید برگشت داده شده و پسماند باقیمانده پس از انجام آنالیز‌های زیست محیطی و کسب مجوز از ارگان‌های ذیربط استانی از جمله اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، در عملیات عمرانی و جاده سازی از جمله اصلاح شیب جاده استفاده می‌شود.

پورملائی تصریح کرد: محیط زیست در نظر دارد تا با تعامل و همکاری با صنایع مرتبط استانی نسبت به تعمیم روش مذکور یا روش‌های مورد تایید مشابه نسبت به حذف تخلیه سرباره‌های فولادی و کاهش آلودگی هوا در محیط به طور کامل اقدام نموده و با استفاده مجدد از آنها، برداشت منابع قرضه و اثرات منفی ناشی از تخریب مربوطه را در طبیعت به حداقل برساند.

انتهای پیام/ی

بازیافت صد درصدی پسماند‌های سرباره فولادی  در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار