به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر از ۱ ماه پیش رسانههای آمریکایی خبری را منتشر کردند که دولتمردان و سازمانهای امنیتی این کشور به کاربران هشدار دادند تا اطلاع ثانویه از اپلیکیشن TikTok استفاده نکنند. با وجود چنین هشدارهایی آمارهای منتشر شده از میزان سرمایهگذاری در شرکتهای مختلف آمریکایی در زمینه اپلیکیشنهای مختلف چینی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۵ درصد افزایش یافته است.
بیشتر بخوانید: مشکلات امنیتی اپلیکیشن محبوب تیکتاک دردسرساز شد
پس از گذشت مدت زمانی تقریبا کوتاه از آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا، دولت این کشور به دلیل آنچه جاسوسی نرم افزارها و فناوریهای چینی از مردم و نظامیان آمریکا عنوان کرد، شرکتهای مختلف چینی را تحت تحریم قرار داد. بزرگترین شرکت چینی که شرکتهای بزرگ آمریکایی مانند گوگل و مایکروسافت به شدت از رابطه با آن محروم شدند، هوآوی است.
اپلیکیشن TikTok اولین نرمافزار چینی نبود که از سوی مقامات آمریکا نسبت به استفاده از آن هشدارهایی صادر شده بود بلکه تقریبا دو سال پیش نیز اپلیکیشن Musical.ly جنجالهای تقریبا زیادی را در زمینه جاسوسی ایجاد کرده بود. آمارهای رسمی نشان میدهد تنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی شرکتهای چینی از نرمافزارهای مختلف خود در Google Play و Apple store مبلغی به اندازه ۷۴۵ میلیون دلار درآمدزایی داشتند.
در همین مدت از میان ۱۰۰ اپلیکیشن برتر فروشگاههای مجازی گوگل و اپل ۲۵ مورد آنها به اپلیکیشنهای چینی اختصاص داشت. به نظر میرسد طراحان چینی با شناخت سلیقه کاربران آمریکایی برای کسب سلطه در بازار بازیها و نرمافزارهای مختلف موبایلی به خوبی برنامهریزی کرده و تلاش زیادی را به کار بستهاند. به عنوان مثال بازی چینی PUBG Mobile رکوردهای چشمگیری را در میزان جذب کاربران آمریکایی به سمت خود جذب کرده است.
انتهای پیام/