استاندارد کردستان گفت: قیمت حامل‌های انرژی در کردستان نباید تا این اندازه با کشور فاصله داشته باشد.

قیمت حامل‌های انرژی در استان با سایر نقاط کشور فاصله داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بهمن مرادنیا پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار استان که با حضور معاون وزیر صمت در سنندج برگزار شد ضمن اعلام ضرورت بررسی جدی دلیل قیمت بالای حامل‌های انرژی در استان ، اظهار کرد: در حفظ ذخایر و چگونگی کیفیت نگهداری کالا‌های اساسی استان باید دقت لازم صورت بگیرد.

استاندار کردستان تصریح کرد: برای قیمت نان طی یکی دو هفته آینده تصمیمات درستی اتخاذ شده و حتما مشخص خواهد شد.

او عنوان کرد: در زمینه قیمت‌گیری و تغییر قیمت‌ها آمار‌های درستی ارائه شود چرا که انتشار این آمار تاثیرات مثبت و یا منفی در جامعه می‌گذارد و موجب نگرانی مردم می‌شود.

مرادنیا خاطرنشان کرد: مردم نسبت به قیمت تامین کالا در استان حساس هستند اینکه در سایر استان‌ها وضعیت به چه صورت است و این موضوع به ویژه در زمینه قیمت حامل‌های انرژی بیشتر خود را نشان می‌دهد.

او گفت: اینکه قیمت و هزینه حامل‌های انرژی در استان کردستان نسبت به سایر نقاط کشور بالاتر است جای تامل دارد و باید این موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

استاندار کردستان تصریح کرد: قیمت حامل‌های انرژی در کردستان نباید تا این اندازه با کشور فاصله داشته باشد مگر در شرایطی که مصرف در استان کردستان از حد مجاز بیشتر شده و به صورت تصاعدی بالا رود.

او با اشاره به اینکه آثار بی‌رویه مصرف بالای حامل‌های انرژی در زمینه افزایش تساعدی قیمت‌ها به مردم به صورت کامل اطلاع‌رسانی شود، خاطرنشان کرد: هر کدام از کسانی که در این ستاد حضور دارند هر کدام مسوولیتی در بحث تنظیم بازار دارند نباید بی‌تفاوت از کنار مسائل رد شوند.

مرادنیا اظهار امیدواری کرد: باید در زمینه تنظیم بازار استان به گونه‌ای عمل کنیم که حداقل با میانگین کشور برابر باشیم، چون مردم از کوتاهی ما زیان می‌بینند.

همچنین استاندار کردستان  ضمن تاکید بر پیگیری و مشخص شدن دلیل افزایش قیمت آب در استان،گفت: استان کردستان به لحاظ شاخص بهره‌مندی جمعیت شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی شرایط بسیار خوبی دارد و در حال حاضر ۹۵ درصد جمعیت روستایی و ۱۰۰ درصد شهری از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند اگرچه این موضوع شاید در افزایش مصرف گاز در این استان تاثیر بگذارد، اما اصل قضیه و دلیل این همه افزایش قیمت باید مشخص شود.

انتهای پیام/

مردم نسبت به قیمت تامین کالا در استان حساس هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.