رسانه‌های ترکیه از پیدا شدن جسد بنیان‌گذار تروریست‌های موسوم به «کلاه سفیدها» مقابل خانه‌اش در استانبول خبر دادند.

جسد بنیانگذار کلاه‌سفید‌های سوریه در استانبول یافت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جسد «جیمز گوستاف ادوارد موسوریر» بنیان‌گذار گروه کلاه‌سفید‌های سوریه در نزدیک خانه‌اش در استانبول پیدا شد.

بنابر گزارش رسانه‌های محلی، در ساعات اولیه صبح امروز جسد بنیان‌گذار تروریست‌های کلاه‌سفید در منطقه «بی اوغلو» در مقابل آپارتمانش پیدا شد و بنابر تحقیقات اولیه، ظاهراً خودکشی کرده است. دفتر موسوریر نیز این خبر را تأیید کرده است.

بنا به گفته پلیس، تحقیقات در خصوص علت مرگ در حال انجام است. یک روزنامه محلی ترکیه با استناد به منابع پلیس گزارش داد که موسوریر دست به خودکشی زده و پیش از این حادثه مدت‌ها دارو‌های ضدافسردگی مصرف می‌کرده است.

روزنامه صباح ترکیه نیز نوشت پلیس عقیده دارد به احتمال زیاد خودکشی علت مرگ بوده است. بنا به گفته پلیس، هیچ اثری از زخم چاقو و یا شلیک با اسلحه وجود ندارد و احتمالا او از بالکن طبقه سوم خانه‌اش خود را به پایین پرتاب کرده که بر اثر آن جمجمه و پاهایش شکسته است. پلیس زمان وقوع حادثه را ۵:۳۰ به وقت محلی اعلام کرد.

موسوریر یک متخصص امنیت خصوصی و افسر اطلاعاتی پیشین ارتش انگلیس بود که در مارس ۲۰۱۳ گروه تروریستی کلاه سفید‌ها را در ترکیه تاسیس کرد. پیش از آن او در مقام افسر اطلاعاتی در درگیری‌های دیگر در سایر نقاط جهان از جمله کوزوو فعالیت می‌کرد.

او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۴ گفت حدود ۳۰۰ هزار دلار از انگلیس، آمریکا و دیگر کشور‌های برای تاسیس گروه کلاه‌سفید دریافت کرد و بلافاصله از سوی سازمان‌های دیگر، کشور‌های حوزه خلیج‌فارس، چندین کشور اروپایی و همچنین ژاپن ۱۵۰ میلیون دلار برای کمک به این گروه تازه تاسیس به دستش رسید.

این گروه که نقش بسزایی در حمایت از تروریست‌های سوریه از ۲۰۱۳ به بعد داشته به شدت از سوی انگلیس و دیگر کشور‌های غربی مورد حمایت قرار گرفت. سوریه با توجه به عملیات‌های منظم این گروه در مناطق تحت کنترل تروریست‌های جبهه النصره که شاخه‌ای از القاعده بود و همچنین تولید ویدئو‌های جعلی برای ترغیب دخالت غربی‌ها در سوریه کلاه‌سفید‌ها را تروریست اعلام کرد. روزنامه‌نگاران مستقل نیز بار‌ها و بار‌ها این گروه را به عنوان «بازوی تبلیغاتی النصره» معرفی کرده بودند.

در آوریل ۲۰۱۸، و پس از انتشار ویدئویی از سوی گروه کلاه سفیدها، انگلیس و فرانسه حملات هوایی و استفاده از موشک‌های کروز را در سوریه آغاز کردند. در ویدئوی کلاه‌سفید‌ها ادعا شده بود که به شهر دوما حمله شیمیایی شده که بعد‌ها بنا به شهادت جمعی از شهود معلوم شد فیلم دروغین بوده است. از جمله شهود یک پسر ۱۱ ساله بود که اذعان کرد به همراه مادرش در ازاء دریافت یک وعده غذا حاضر شد در این فیلم حضور یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار