افزایش مستمری بگیران بهزیستی در رازوجرگلان

رئیس اداره بهزیستی راز و جرگلان گفت: در ۶ ماهه نخست امسال چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به معیشت، درمان و ایاب و ذهاب مددجویان این شهرستان اختصاص‌یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی سجادی رئیس اداره بهزیستی راز و جرگلان گفت: در شهرستان راز و جرگلان حدود ۸۵۰ نفر مستمری‌بگیر داریم و ماهانه ۹۱۸ میلیون ریال به این افراد مستمری پرداخت می‌کنیم.

سجادی افزود: از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۳ تن برنج یارانه‌ای و ۵۰۰ کیلوگرم گوشت یارانه‌ای بین شهروندان شهرستان توزیع‌شده است.

رئیس اداره بهزیستی راز و جرگلان درباره خدمات غیر نقدی نیز عنوان کرد: در ابتدای سال ۹۸ که سیل بحران‌زایی در استان به راه افتاد، بهزیستی راز و جرگلان خدمات ارزنده‌ای ازجمله کارگاه‌های مشاوره‌ای و کمک‌های غیرنقدی به سیل‌زدگان ارائه کرد.

او درباره اقدامات مشاوره‌ای و پیشگیرانه بهزیستی راز و جرگلان نیز عنوان کرد: در شهرستان راز و جرگلان دوره‌های آموزشی و پیشگیرانه از اعتیاد، طلاق، بروز اختلالات ژنتیکی  برگزارشده است و از آغاز سال تحصیلی نیز دو هزار و ۵۰۰ کودک مورد غربالگری بینایی قرارگرفته‌اند.

سجادی افزود: در کنار این خدمات سامانه ۱۲۳ شهرستان نیز فعال بوده و ۱۷۶ مرتبه به شهروندان خدمت‌رسانی کرده به‌نحوی‌که ۷۳ مورد از این خدمات به‌صورت سیار بوده، ۷۳ مورد به‌صورت تلفنی و ۳۰ مورد نیز با مراجعه حضوری از خدمات بهره‌مند شده‌اند.

او اولویت سازمان را بهداشت روان مددجویان و قشر آسیب‌پذیر جامعه برشمرد و گفت: تمرکز اصلی سازمان بر روی بخش توان‌بخشی، پیشگیری و اشتغال است.

رئیس اداره بهزیستی راز و جرگلان در خصوص معلولان شهرستان نیز عنوان کرد: در راز و جرگلان ۱۷۴۰ معلول داریم که از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند و ۶۰ درصد آنان نیز مستمری‌بگیر سازمان هستند.

او با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با سپاه جوادالائمه عنوان کرد: طی این تفاهم‌نامه مقررشده ۳۹ واحد منزل برای مددجویان و ۴ واحد منزل مددجویی برای خانواده‌های ۲ دارای معلول ساخته شود.

سجادی افزود: همچنین اقدام برای ساخت ۹۳ واحد مسکونی برای معلولین در سطح شهرستان در سال جاری، اطعام ۳۸۰۰ نفر از افراد تحت پوشش و اطعام بیش از ۱۰۰۰ نفر از مددجویان در ایام ماه مبارک رمضان از دیگر دستاورد‌های این تفاهم‌نامه است.

او عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۱۵ نفر از مددجویان با بودجه‌ای به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان صاحب شغل شدند.

سجادی درباره مشکلات این سازمان نیز گفت: افزایش تعداد مستمری‌بگیران و کمبود مراکز مشاوره‌ای و ترک اعتیاد و همچنین نبود مرکزی برای نگهداری معلولان از مشکلات اصلی اداره شهرستان راز و جرگلان بوده و در تأمین خدمات جانبی مانند سمعک، عصا، ویلچر  نیز با مشکل مواجه هستیم.

رئیس اداره بهزیستی راز و جرگلان در پایان اظهار کرد: نظر به اینکه اکثر افراد دارای معلولیت نیازمند حمایت بیشتر هستند، افرادی که توان مالی دارند می‌توانند به‌صورت حامی و یا به‌صورت نقدی یا غیر نقدی کمک‌هایشان را به افراد نیازمند ارائه دهند تا درزمینه‌های درمان و معیشت معلولان استفاده شود.

انتهای پیام/د

افزایش مستمری بگیران بهزیستی در رازوجرگلان

برچسب ها: بهزستی ، بازنشستگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.