بیرجند در شبانه روز گذشته پس از شهرکرد دومین مرکز استان سرد کشور گزارش شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  نخعی ، رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش یابی، سرما و یخبندان که از شب گذشته با کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در استان تشدید شده برای صبح فردا تا روز جمعه در منطقه تداوم خواهد داشت.

او با بیان اینکه شب گذشته بیرجند و قاین با ۷ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر‌های استان بودند، افزود: بیرجند در شبانه روز گذشته بعد از شهر کرد دومین مرکز استان سرد کشور بود همچنین امروز با ثبت این دما، در مدت ده سال گذشته تاکنون رکورد دمای ۷- درجه سانتیگراد زیر صفر در روز ۲۱ آبان برای بیرجند و قاین ثبت شد.

نخعی با بیان اینکه امروز در برخی نقاط جنوبی و شرقی استان افزایش سرعت وزش باد قابل پیش بینی است، گفت: تا پایان هفته شرایط جوی پایدار و یکنواخت پیش بینی می‌شود.

رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی استان همچنین از احتمال کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در امشب هم خبرداد.

در شبانه روز گذشته دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.

حداکثر دمای روز گذشته مرکز استان هم ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شد که پیش بینی می‌شود حداکثر دمای امروز بیرجند با یک درجه کاهش به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

انتهای پیام/ک

بیرجند دومین مرکز استان سرد کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.