رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم گفت: ۹۵درصد موقوفات شهرستان بم سند دار شدند.

سند دار شدن موقوفات بمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت السلام علی ستوده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بم گفت شرق استان کرمان با ۶۵۸ موقوفه درتولیت اداره اوقاف قرار داردکه با اخذ سند مالکیت تک برگی کاداکس بر روی این موقوفات انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف بم گفت: رویکرد ما جلو گیری از خام فروشی موقوفات است و برای جلو گیری از تعدی زمین خواران و اجرای تثبیت واقف رسیدگی و احیاءعمران موقوفه وظیفه ماست واز این پس اراضی موقوفات بهره بری و افزایش پیدا میکند با رویکرد دانش بنیان تفاهم نامه‌ای بادانشگاه‌ها و دستگاه‌ها انجام و از دانشجویان مرتبط با موقوفه استفاده میشود و دانشجویان باید پایان نامه ان‌ها بخشی از موقوفه و اوقاف باشد این پروژ‌های دانش بنیان شامل گلخان‌های هیدروپونیک پرورش شتر اراضی سطح کشت باغات است که بهره وری ارضی موقوفات را افزایش میدهد.

علی ستوده گفت: تعداد ۷ امام زاره در شهرستان بم وجود داردکه کار هیت امنایی این امام زادگان انجام شده و احکام ان‌ها برای هیت امناءامامزادگان صادر شده است ودر هر امام زاده یک روحانی مستقر داریم که کار‌های فرهنگی انجام‌میدهند که تا کنون موفق شده اند ۶۰۰۰هزار نفردر رده سنی متفاوت در طرح اصلاح تربیت با همکاری بسیج و سازمان تبلیغات حافظ قران کریم از یک جز تا ۳۰ جز شوند.

او گفت: مهمترین موقوفه‌های شهرستان بم ۴۸ ساعت اب از سد نساء. قنوات روستا‌های سه دانگ تا شش دانگ مالکیت وقف اوقاف میباشد.

حجت السلام ستوده گفت: قدیمی‌ترین وقف استان کرمان با قدمت بیش از ۷۰۰ سال پیش مربوط به شهرستان بم میباشد و اولین واقف استان کرمان در بم میباشد که اهمیت وقف را دا شهرستان بم را میرساند.

انتهای پیام/س

۹۵درصد موقوفات شهرستان بم سند دار شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
روشنی
۱۳:۰۸ ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
موفق باشید اقای ستوده
Iran (Islamic Republic of)
الهه جرجند قلعه خانی
۲۳:۲۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۰
چطور ما که بمی هستیم نمیتونیم زمین بخریم حتی از زمین های امیر آباد؟ قیمت زمین واقعا بالاست برای ما که توان مالی کمی داریم و اهل بم هم هستیم چیکار میشه کرد؟
آخرین اخبار