معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته در کشور بالغ بر یک و نیم میلیون واحد مسکونی نیاز است.

ساخت بالغ بر یک میلیون واحد مسکونی در کشور مورد نیاز است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، حق شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور امروز چهارشنبه ۲۲ آبان ۹۸ در بزرگترین گردهمایی مدیران، سرمایه گذاران و فعالان صنعت ساختمان در شیراز اظهار کرد: برنامه اقدام ملی برنامه ای است که به صورت انبوه ساخت بعد از مسکن مهر مطرح شد.

او ادامه داد: در تولید مسکن شهری بالغ بر ۵۰۰ هزار واحد مسکونی، در تولید مسکن روستایی با ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از ۷ درصد به ۴۱ درصد رسیده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: در زمینه بازسازی مناطق سانحه دیده بالغ بر یک و نیم میلیون واحد مسکونی بازسازی شده و در بخش مسکن مهر برای بنیاد مسکن ۳۴۸ هزار واحد درنظر گرفته شده تا بسازد که تاکنون ۳۲۰ هزار واحد به اتمام رسیده است.

حق شناس با اشاره به چگونگی آغاز برنامه اقدام ملی افزود: بعد از مسکن مهر ، آسیب شناسی بخش مسکن و برنامه‌های قبلی، مکان یابی، قیمت تمام شده، چگونگی مدیریت از جمله موضوعاتی بود که هر کس می خواست به حوزه مسکن نزدیک شود، مطرح بود.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور گفت: با توجه به نیازسنجی‌های صورت گرفته در کشور بالغ بر یک و نیم میلیون واحد مسکونی نیاز است.

حق شناس تصریح کرد: در طرح اقدام ملی بنیاد مسکن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است.

او گفت: در این برنامه ۱۳۸ هزار واحد مسکونی را بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرهای منتخب بر عهده گرفته تا احداث کند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور ادامه داد: از جمله ویژگی های طرح اقدام ملی، استفاده از تجربیات کشور در اجرای برنامه های مسکن شهری، استفاده از تجربیات مسکن مهر بویژه در بخش خودمالکی، اجرای طرح، برمبنای مشارکت متقاضیان، تامین مالی مطمئن از طریق انتخاب متقاضیان موثر،  تقاضا محور بودن طرح و تایید متقاضی  است.

حق شناس افزود: این طرح ابتدا در کرمان مورد آزمایش قرار گرفت و نتایج آن بازبینی شد و در ۴ استان دیگر قم، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و جنوبی بالغ بر ۱۰۰ شهر تقاضا پذیری و ثبت نام انجام شد.

او بیان کرد: از جمله شاخص های مورد بررسی در نیازسنجی این طرح، هزینه مسکن در سبد خانوار، نسبت قیمت مسکن به هزینه های سالانه خانوار، درصد فاقدین مسکن ملکی به تفکیک دهک ها است.

انتهای پیام/چ

صحبت های معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور در شیراز

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار