معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مقوله کتاب و کتابخوانی به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان اظهار داشت: با توجه به سرانه پایین مطالعه در کشور و استان باید تلاش بیشتری برای تبدیل مقوله کتاب و کتابخوانی به فرهنگ عمومی انجام داد.

او افزود: پایه و اساس فرهنگ هر کشور بر کتاب و کتابخوانی بنا شده است، اما آمار‌های موجود نشان می‌دهد که این موضوع در کشور هنوز به یک اصل تبدیل نشده و نیازمند تلاش‌های مؤثرتری است.

مردانی اضافه کرد: اقدامات و فعالیت‌های خوبی در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور و استان انجام گرفته است، اما این اقدامات کافی نیست و به خروجی مورد نظر منتج نشده است.

او با اشاره به اینکه مقوله کتابخوانی یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری و مسئولان کشور است ادامه داد: برای تحقق این مطالبه همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید وارد میدان شوند و با هم افزایی لازم زمینه رونق کتابخوانی را فراهم آورند.

مردانی گفت: هفته کتاب فرصت مناسبی را در اختیار مسئولان قرار داده تا با همکاری بیش از پیش حساسیت مردم را نسبت به مطالعه کتاب بیشتر کنند.

او همچنین با تأکید بر توجه به فرهنگ مطالعه در مدارس و حوزه آموزش و پرورش افزود: یکی از مهمترین راهکار‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور آموزش آن از دوران کودکی و از طریق مهد‌های کودک و مدارس است.

انتهای پیام/ف

توجه به فرهنگ مطالعه در مدارس و حوزه آموزش و پرورش

برچسب ها: استانداری ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار