استاندار البرز گفت: تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی فرصتی برای شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی‌ها است ، زیرا توانستیم در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسیم.

با قدرت در مقابل عوامل مانع تولید در البرز می‌ایستمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، عزیزالله شهبازی استاندار البرز در دیدار با جمعی از بزرگان فعال در تولید و صنعت البرز با بیان اینکه کارگروه‌ها و جلسات حوزه اقتصادی البرز نیز مانند سایر بخش‌ها با جدیت و به صورت مستمر و منظم دنبال می‌شود،گفت : اجرای مصوبات و خروجی موثر از جلسات و کارگروه‌های اقتصادی ملموس است و روند اجرای مصوبات مورد نظارت و پیگیری قرار دارد.

او با بیان  اینکه در این نشست جمعی از بزرگان تولید و صنعت کشور حضور دارند و دغدغه‌های آن‌ها را شنیده است، ادامه داد: ما به عنوان کارگزاران نظام و خدمتگزاران مردم باید به جای حرف زدن، بیشتر گوش شنوای مردم و در عمل گره گشای مشکلات آن‌ها باشیم.

شهبازی افزود : کسانی که در این نشست صحبت کردند، به توان خود متکی بودند و چشم به کمک دولت ندوخته اند بلکه از دولت انتظار تسهیل گری با اتخاذ تدابیر ویژه در سیاست‌های کلان را دارند.

او ادامه داد: تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی فرصتی برای شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی‌های نهفته بود چراکه با اتکا به توان داخلی توانستیم زنگار‌ها را کنار بزنیم و در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسیم.

استاندار البرز گفت : در سال مزین به شعار رونق تولید براساس منویات مقام معظم رهبری، همت مضاعفی در مسئولان کشور و فعالان بخش خصوصی مشهود است و همه بسیج شده اند که گره از مشکلات تولید باز شود.

او  ادامه داد: در البرز نیز این همراهی، تعامل، اتحاد و انسجام برای تسهیل و رفع موانع تولید با توجه به درخواست روز گسترش یافته و جلسات و بازدید‌های مستمر از روند فعالیت رزمندگان جبهه تولید داریم.

شهبازی خطاب به فعالان تولید و صنعت، افزود: فعلالان تولید و صنعت با عملکردشان در این شرایط حساس باعث سرفرازی مردم شدند و با تلاش‌ها خود بار بزرگی را از کشور برداشتند.

او ادامه داد: در البرز نیز با پاس این همراهی و مجاهدت فعالان تولید برای نیل به رونق، با تعاملاتی که صورت گرفت رتبه اول کشور را در پرداخت تسهیلات رونق تولید داریم.

استاندار البرز گفت: البرز به طور جدی  با رشد روز افزون جمعیت به ویژه مهاجران مواجه است و بنابراین باید اشتغالزایی متناسب با این جمعیت  صورت بگیرد.

او افزود: در پورتال استانداری البرز لینک مستقیمی برای ارتباط بدون واسطه استاندار با فعالان اقتصادی ایجاد شده که از این طریق مشکلات و موانع خود را در میان بگذارند.

شهبازی ادامه داد: تمامی مسئولان استان را مکلف کردیم که نهایت همراهی را با تولیدکنندگان و صنعتگران داشته باشند و از تمامی اختیارات قانونی خود در این راستا استفاده کنند.

استاندار البرز گفت: دولت اختیارات خوبی را برای تصویب تسهیلات به واحد‌های تولیدی به استانداران داده از این رو چنین فرصتی را مغتنم شمرده و به طور قطع از تمامی این اختیارات برای گره گشایی از مسیر تولید استفاده می‌کنیم.

استاندار البرز افزود: رفع ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای اشتهارد نیز با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در مراحل پایانی قرار دارد.

اوادامه داد : ساماندهی لکه‌های صنعتی البرز نیز یکی پس از دیگری در دستور کار قرار گرفته و تاکنون دو لکه صنعتی ماهدشت و زیبادست به ناحیه تبدیل شده اند که بواسطه این اقدام واحد‌های مستقر می‌توانند از تسهیلات و امکانات لازم برای توسعه و پیشرفت بهره ببرند.

شهبازی گفت: از تولیدکنندگان و صنعتگران انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های علمی استان در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی داشته باشند تا ارتباط موثری بین علم و صنعت ایجاد شود.

استاندار البرز در پایان اظهار کرد: هر کسی مانع تولید شود با قدرت در مقابلش می‌ایستم، چون ما خدمتگزار مردم هستیم و باید مسیر فعالیت رزمندگان جبهه تولید را هموار کنیم.

انتهای پیام/و

واحد‌های تولیدی و صنعتی البرز از اعتبارات تبصره ۱۸ بهره مند می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.