دبیر شورای قضایی استان مرکزی گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار شورای قضایی استان مرکزی است.

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار شورای قضایی استان مرکزیملک محمدی دبیر شورای قضایی استان مرکزی در حاشیه جلسه این شورا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   گفت: در جلسه امروز مصوب شد در کلیه پرونده‌های جرایم قابل گذشت تا حد امکان پرونده با سازش پیگیری شود و پرونده‌ها به شورای حل اختلاف جهت سازش بین طرفین ارجاع شود.

ملک محمدی افزود: با توجه به مشکلاتی که برای زندان‌ها و وضعیت جمعیت کیفری زندانیان و دستورات ریاست قوه قضائیه مبنی بر اجرای دقیق و صریح کاهش جمعیت زندانها، این مسئله یکی از موضوعات جلسه امروز شورای قضایی بود.

او اضافه کرد: پایبندی پرونده‌سازی الکترونیکی دومین موضوعی است که در این جلسه بررسی شد که در آن زندانی‌هایی که در جرایم درجه ۵ تا ۷ قرار دارند برای اینکه تحت نظارت سامانه الکترونیکی قرار بگیرند مراتب به دادگاه‌ها اعلام شود تا در حوزه معینی قرار گیرند و از معرفی آن‌ها به زندان‌ها جلوگیری شود.

محکومین مالی با ارائه خدمات حق الزحمه می‌گیرند

معاون قضایی استان مرکزی تصریح کرد: برای محکومین مالی از جمله محکومان مهریه هم مقرر شد تا تعیین تکلیف وضعیت نهایی آن‌ها در قسمت‌های نیمه باز زندان‌ها باشند و از خدمات آن‌ها استفاده شود و برای آن‌ها نیز حق الزحمه در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: در رابطه با محکومین استعمال مواد مخدر هم مقرر شد که آن‌ها هم به زندان‌ها ارجاع داده نشوند و برای درمان به کمپ‌های ترک اعتیاد انتقال داده شوند.

در پایان این جلسه اعضای شورای قضایی استان مرکزی از زندان مرکزی اراک بازدید کردند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: زندان ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار