فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از پنج هکتار از اراضی ملی ابرکوه خلع ید شد.

​قلع و قمع زمین خواران در ابرکوه/ رفع تصرف بیش از پنج هکتار از اراضی ملیسرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد، در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: در شش ماهه نخست امسال پنج هکتار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی ابرکوه، در قالب تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و اجرای احکام قضایی، از زمین خواران باز پس گرفته شد.

او افزود: پارسال با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان یزد، چهل و یک هکتار و ۷۰۰ متر مربع از اراضی ملی شهرستان ابرکوه که از سوی افراد سودجو و فرصت طلب به صورت غیر قانونی تصرف شده بود، با هماهنگی قضایی و مردم آزاد شد.

سرهنگ مختومی ادامه داد: در شش ماهه‌ی نخست امسال، ۹ فقره پرونده‌ی چرای غیرمجاز  برای یک هزار و ۳۳۰ واحد دام در استان یزد تشکیل شده است که سه پرونده آن مربوط به شهرستان ابرکوه است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اضافه کرد: پارسال  با تلاش ماموران یگان حفاظت این اداره، ۸۱۰ هکتار از اراضی ملی استان که از سوی افراد سودجو و فرصت طلب به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، با هماهنگی قضایی و مردم باز پس گیری شد.

او تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تصرف، تخریب، حریق، دیوارکشی و گودبرداری اراضی ملی از طریق شماره تماس رایگان به ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شوند.

انتهای پیام/ غ

رهایی بیش از پنج هکتار از اراضی ملی ابرکوه از چنگال زمین خواران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار