رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد همتای تُرک او رابطه خیلی خوبی با گروه‌های کُرد دارد.

ترامپ: رابطه اردوغان با کرد‌ها عالی است!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، در حالیکه دولت آنکارا مدت‌هاست درگیر جنگ با نیروهای دموکراتیک سوریه (نیروهای کُرد) است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد رجب طیب اردوغان، همتای ترک او رابطه خیلی خوبی با کُرد‌ها دارد.

ترامپ گفت: فکر می‌کنم اردوغان رابطه عالی با کُرد‌ها دارد. بسیاری از کُرد‌ها اکنون در ترکیه ساکن هستند، آن‌ها شاد هستند. ما پیشتر درباره چنین موضوعاتی از جمله مراقبت‌های درمانی و آموزش و دیگر موارد (که کُرد‌ها از دولت آنکارا دریافت می‌کنند) صحبت کردیم.

رئیس جمهور ترکیه نیز در این کنفرانس خبری گفت: ما مشکلی با کُرد‌ها نداریم. مسئله ما با سازمان‌های تروریستی است.

روسای جمهور آمریکا و ترکیه یک ماه پس از عملیات نظامی آنکارا علیه نیروهای کُرد‌ مستقر در شمال سوریه موسوم به عملیات «چشمه صلح» با هم دیدار کردند. ترکیه این گروه از کُرد‌ها را وابسته به حزب کارگران کردستان، که در این کشور به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود، می‌داند. ترکیه یکی از بزرگترین جمعیت‌های اقلیت‌های کُرد را در خود جا داده است و حدود ۱۹ درصد جمعیت آن را کُرد‌ها تشکیل می‌دهند.

در ۹ اکتبر، ترکیه عملیات نظامی خود با نام چشمه صلح را در مناطق شمالی سوریه آغاز کرد و هدفش را از میان برداشتن شبه‌نظامیان کُرد سوریه که آنکارا از آن‌ها به عنوان تروریست یاد می‌کند و همچنین کمک به بازگشت امن پناهجویان سوری و حفظ تمامیت ارضی سوریه اعلام کرد.

این اقدام انتقادات زیادی از سوی کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های اروپایی و همسایه ترکیه به دنبال داشت و بسیاری از نهاد‌های بین‌المللی آنکارا را به اصلاح قومی نژادی کُرد‌ها در شمال شرق سوریه متهم کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار