مدیر جهاد کشاورزی کرج مطرح کرد؛

سرانه پائین مصرف آبزیان در کرج/تولید آبزیان به ۱۵۰ تن می‌رسد

سرانه مصرف ماهی در استان البرز رتبه ۱۱ را دارد که از مصرف میانگین سایر کشور‌ها ۲۰ کیلوگرم پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، صارمی، مدیرجهاد کشاورزی کرج در جمع خبرنگاران گفت: در راستای پیگیری مسایل و مشکلات واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی از اولین واحد پرورش ماهی قزل آلادر کشور با قدمت ۶۰ سال فعالیت و با ظرفیت ۱۲۰ تن در سال بازدید و با مدیران این واحد تولیدی به گفت و گو نشست.

او افزود: طی بازدیدی که با مدیران شرکت تعاونی کاسپین البرز همراه شد، خواستار تشکیل اتاق فکر با حضور کارشناسان بخش کشاورزی و واحد‌های تولیدی باهدف بررسی مسائل و ارتقای راندمان تولید شدیم.

مدیرجهادکشاورزی کرج گفت: لازم به ذکر است واحد تولیدی کاسپین البرز مجهز به سالن هچری (نوزادگاه) پرورش نیمه مداربسته و استخر‌های کانالی است.

صارمی گفت: فاز جدید طرح توسعه ماهی سرای کرج از محل اعتبارات تبصره ۱۸، ۴۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک‌های فنی اعتباری جهاد کشاورزی بهره‌مند شده که توان افزایش ظرفیت تا ۱۵۰ تن درسال رادارد.

او افزود: ماهی با دارابودن ویتامین امگا ۳ در تغذیه انسان به ویژه در تقویت سلول‌های مغزی نقش بسزایی داشته و بایستی با فرهنگ سازی بیشتر مصرف آبزیان به ویژه ماهی را در سبد غذایی خانوار‌ها افزایش دهیم.

انتهای پیام/ج.خ

مصرف آبزیان در کرج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.