کنفرانس بین المللی گل محمدی در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان برگزارشد

دومین کنفرانس بین المللی گل محمدی با حضور ۱۲ محقق خارجی در پژوهشکده اسانس‌های طبیعی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس زراعت، رئیس دانشگاه کاشان، در کنفرانس بین المللی گل محمدی که با حضور جمعی از محققان و دانشمندان داخلی وخارجی برگزار شد ضمن قدردانی از برگزار کنندگان کنفرانس گفت: برگزاری این کنفرانس‌های علمی در توسعه علمی و ارتباط هر چه بیشتر با صنایع نقش بسزایی دارد.

او تقارن برگزاری این کنفرانس با هفته ترویج علم را مبارک دانست و افزود: وقتی علم معنا دارد که در رفاه و آسایش مردم تاثیر داشته باشد و مردم بتوانند آنرا در زندگی خود حس کنند.

زراعت، با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها از پول مردم ارتزاق می‌کنند و دانشگاه مدیون مردم است افزود: مردم از دانشگاه مطالبه می‌کنند که چه اقدامی برای رفاه آن‌ها انجام داده است و ما باید پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه یکی از اهداف ترویج علم، عمومی کردن آن است اظهار امیدواری کرد این کنفرانس با ارائه کارگاه‌های علمی و تخصصی و کاربردی در توسعه صنایع به خصوص صنعت گلاب و اسانس اثرگذار باشد.

خام فروشی از بزرگترین مشکلات کشور است

زراعت، خام فروشی را از بزرگترین مشکلات کشور تاکیدکرد وافزود: باید دانایی و علم تبدیل به دارایی و محصول، تجاری سازی شود.
وی، اسانس، انرژی پاک و کویر را از پتانسیل‌های این منطقه عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد تا با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی و با تحقیق و پژوهش بتوان رشد و شکوفایی این شهر را شاهد بود.

دبیر علمی این کنفرانس هم به ارسال حدود ۱۰۰ مقاله علمی در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: در این کنفرانس حدود ۶۰ مقاله پذیرفته شده که طی سه روز به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

محمدباقر رضایی، به شرکت ۱۲ محقق از کشور‌های آمریکا، پاکستان، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و نروژ و دیگر کشور ها‌ی خارجی در این کنفرانس اشاره کرد و گفت: این کنفرانس فرصت مناسبی برای نزدیکی صنعت با تحقیق است.

رئیس اتحادیه انجمن گیاهان دارویی کشور با اشاره به اینکه ایران در صنعت گیاهان دارویی یکی از کشور‌های پیشرفته است ولی به لحاظ فناوری متاسفانه ضعیف است اظهار امیدواری کرد: تا با برگزاری این کنفرانس‌های علمی و ورود صنایع بتوان اقتصاد مقاومتی را در این موضوع فعال کرد.

رضایی گفت: باید سعی شود مواد اولیه و خام به صورت فرآورده تولید شود و مورد مصرف جهانیان قرار گیرد.


رونمایی از اولین مجله علمی ترویجی گل محمدی، زراعت و فناوری


او از رونمایی اولین مجله علمی ترویجی گل محمدی، زراعت و فناوری در این کنفرانس خبر داد و افزود: همچنین در این کنفرانس کتاب ۲۰۱۹ Rosa damascene به زبان انگلیسی و کناب تاریخچه گل محمدی و رویش آن و مقالات علمی محققان منتشر می‌شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.