سمینار آموزشی تازه‌های دیابت و بررسی عوارض قلبی کلیوی آن امروز در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباسی دبیر اجرایی سمینار دیابت گفت: با توجه به روز جهانی دیابت این مهم بهانه ای برای آشنایی با تازه‌های دارویی و درمانی دیابت با حضوراساتید هیات علمی دانشگاه و پزشکان عمومی و داخلی و رشته‌های مرتبط شد.

  اوافزود : در سی سال گذشته بیش از ۱۵۰ درصد شیوع دیابت در جهان در حال افزایش و در ایران در شش سال گذشته افزایش ۳۵ و ۳۶ درصدی داشتیم.

  عباسی به مردم برای پیشگیری توصیه کرد: افراد دارای ریسک خطر مثل کسانی که چاق هستند، استرس دارند، ورزش کم انجام می دهند و شغل پر استرس دارند سیگاری‌ها و افراد دارای فشار خون بالا باید بیشتر مراقب باشند و آزمایشات دوره‌ای را انجام دهند.

محمد حسنی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و متخصص قلب و عروق بااشاره به اینکه  ده درصد مردم جامعه هم اکنون دیابت دارند گفت: عوارض جدی آن بیماری‌های قلبی عروقی از جمله سکته‌های قلبی است، اما خبر خوش این است که این عارضه بخوبی قابل پیشگیری است اگر این بیماران مرتب زیر نظر پزشک‌معالج باشند و ورزش کنند تغذیه صحیح ،کم‌کردن استرس را رعایت و حتما پیاده روی کنند، سیگار نکشند و فشارخون را کنترل کنند.

انتهای پیام/ی

ده درصد مردم جامعه دیابت دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.