کمیته بین المللی المپیک (IOC) حق پخش بازی‌های المپیک را تا سال ۲۰۳۲ به یک گروه ژاپنی اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته بین المللی المپیک (IOC)، حق پخش بازی‌های المپیک را در این کشور از سال ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۲ به کنسرسیوم ژاپن (JC) اعطا کرده است.

حقوق انحصاری پخش تلویزیونی و دیجیتالی به این گروه که متشکل از پخش کننده‌های عمومی NHK و انجمن پخش کنندگان بازرگانی ژاپن (JBA) است، واگذار شده است.

به این ترتیب این روابط طولانی مدت بین IOC و کنسرسیوم مذکور که به المپیک ۱۹۶۴ توکیو باز می‌گردد، همچنان ادامه می‌یابد.

گفته می‌شود کمک مالی که JC انجام می‌دهد"قابل توجه" است.

به عنوان بخشی از این توافق نامه، که با بازگشت المپیک به توکیو درسال آینده، مصادف شده، این گروه متعهد شده است که "کاملترین پوشش تاریخ خود "را ارائه کند.

باخ، رئیس IOC، گفت: "با توجه به نگاه جهانیان به بازی‌های المپیک آینده در توکیو، ما از ادامه همکاری و تقویت همکاری با همکار پخش کننده بلند مدت که از زمان آخرین برگزاری بازی‌های المپیک در توکیو در سال ۱۹۶۴، با موفقیت ارزش‌های المپیک را در ژاپن ترویج داده، خوشحالیم".

"با توجه به تخصص پخش برنامه ورزشی کنسرسیوم ژاپن و اشتیاق آن برای ارزش‌های المپیک، می‌توانیم از پخش برجسته بازی‌های المپیک در سال‌های بعد اطمینان حاصل کنیم.

"تعهد مالی قابل توجه کنسرسیوم ژاپن در طول مشارکت ما خبر خوبی برای کل جنبش المپیک است، زیرا IOC بیش از ۹۰ درصد از درآمد حاصل از توافق‌های تجاری خود را برای حمایت از ورزشکاران و توسعه ورزش در سراسر جهان توزیع می‌کند. "

اولین المپیک تحت پوشش این قرارداد بازی‌های زمستانی ۲۰۲۶ در میلان و کورتینا د امپزو است که در ماه ژوئن به آن‌ها اهدا شد.

لس آنجلس ۲۰۲۸، المپیک زمستانی ۲۰۳۰ و المپیک تابستانی در سال ۲۰۳۲، و همچنین همه ادوار المپیک جوانان در این دوره نیز شامل این قرارداد می‌شود.


بیشتربخوانید: همکاری با سازمان ملل به نفع آوارگان/ تاکید بر اجرای اصلاحات المپیک


انتهای پیام/

حق پخش بازی‌های المپیک به شرکت ژاپنی اعطا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار